یک‌شنبه 15 مهر 1403

گزارش روزانه بورس 18 مرداد / روزهای تکراری بورس همچنان ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گزارش روزانه بورس 18 مرداد / روزهای تکراری بورس همچنان ادامه دارد

شاخص کل بازار سهام، همچنان با توجه به ارزش پایین معادلات درجا می زند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام پنجمین روز کاری هفته را همانند روزهای گذشته همچنان کم حجم و متعادل آغاز به کار کرد. البته گفتنی است معاملات گروه پتروشیمی با توجه به اخباری که پیرامون نرخ خوراک روز گذشته در رسانه ها منعکس شد، بیشتر مورد توجه و تقاضا قرار گرفت.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 800 واحدی به 2 میلیون و 36 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 400 واحدی به ارتفاع 713 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فملی» و «فخوز» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «زاگرس» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «خگستر» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «دی» و «فرود» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 18 مرداد ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 70 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 147 نماد در محدوده مثبت و 276 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 147 نماد در محدوده مثبت و 166 نماد در محدوده منفی معامله شدند.