یک‌شنبه 1 مهر 1403

گزارش مارکا / رئال مشکل بزرگ بلینگام را حل کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گزارش مارکا / رئال مشکل بزرگ بلینگام را حل کرد

جود بلینگام سهمیه غیراروپایی رئال بود ولی باشگاه مادریدی از او خواست با گرفتن گذرنامه ایرلندی، به عنوان سهمیه اروپایی ثبت شود. اقدامی که مراحل قانونی نهایی خود را طی می کند.

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام که امروز قراردادش در لالیگا ثبت شد، سهمیه غیراروپایی رئال محسوب نخواهد شد.

با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازیکنان انگلیسی در اسپانیا سهمیه غیراروپایی هستند اما رئال مادرید منتظر است تا سفارت ایرلند گذرنامه بلینگام را تایید کند. تنها تشریفات کار باقی مانده و بلینگام به عنوان بازیکنی دو ملیتی و با گذرنامه ایرلندی، دیگر سهمیه غیراروپایی محسوب نمی شود. بلینگام از سمت خانواده پدری اصلیت ایرلندی دارد و این کشور عضو اتحادیه اروپاست.

درست است که رئال مادرید در تابستان امسال مشکلی از بابت سهمیه اروپایی ندارد و اخیرا وینیسیوس، ادر میلیتائو و رودریگو با گرفتن ملیت اسپانیایی سهمیه اروپایی شدند اما رئال از حالا برای آینده و خریدهای غیراروپایی احتمالی برنامه دارد تا دچار دردسر نشود. برای رئال مهم بود که بلینگام این سهمیه را اشغال نکند.

چند روز پیش ایتالیا این معضل را حل کرد و مشخص شد که بازیکنان سوئیسی و انگلیسی در سری آ سهمیه اروپایی خواهند بود ولی این قانون در اسپانیا معتبر نیست و بلینگام مجبور شده تا گذرنامه ایرلندی بگیرد.

گزارش مارکا / رئال مشکل بزرگ بلینگام را حل کرد 2
گزارش مارکا / رئال مشکل بزرگ بلینگام را حل کرد 3