یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

گفتگوی مهر با وزنه‌بردار طلایی ایران / با وزنه رقابت کردم نه کیانوش

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
گفتگوی مهر با وزنه‌بردار طلایی ایران / با وزنه رقابت کردم نه کیانوش

ملی‌پوش وزنه‌برداری که نخستین مدال طلای ایران در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد، تاکید دارد که کسی تصور نمی‌کرد بتواند در مجموع صاحب مدال طلا شود.

ملی‌پوش وزنه‌برداری که نخستین مدال طلای ایران در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد، تاکید دارد که کسی تصور نمی‌کرد بتواند در مجموع صاحب مدال طلا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جوادی دومین وزنه بردار ایران (بخش مردان) بود که در مسابقات قهرمانی جهان روی تخته رفت و موفق شد اولین مدال کاروان اعزامی ایران به عربستان را کسب کند.

جوادی با تغییر وزن از دسته 81 به دسته المپیکی 89 کیلوگرم آماده حضور در این رقابت ها شد و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را از آن خود کنند.

این ملی پوش وزنه برداری ایران به واسطه این قهرمانی، وارد رنکینگ 10 نفره شد و سهمیه خود برای بازی های المپیک 2024 پاریس را هم قطعی کرد.

میرمصطفی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد خود توضیح داد و گفت: مسابقات خیلی خوب بود. فکر می‌کنم در حرکت اول که مورد قبول هیات ژوری قرار نگرفت کمی سخت‌گیری کردند و خطایی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در این دوره نسبت به دوره های قبل، داوران با سخت‌گیری‌های زیادی قضاوت می‌کنند. در حرکت سوم یک ضرب هم ممکن بود خطا اعلام کنند در صورتی که هیچ اتفاقی نیفتاد.

ملی پوش وزنه برداری ایران تصریح کرد: در حرکت یک ضرب اگر حرکت اول را خطا اعلام نمی‌کردند شرایط بهتر پیش می‌رفت. ولی مدال مجموع اهمیت زیادی داشت که خدا را شکر با شرایط خوب توانستم مدال طلا را از آن خود کنم. به لحاظ شرایط بدنی و حریفان وضعیت خوبی در این مسابقه داشتم.

دارنده مدال طلای جهان در مورد رقبایش در این مسابقات اظهار داشت: واقعاً حریفان سرسختی داشتم و با توجه به حضور آن رقبا، کمتر کسی روی مدال من حساب باز کرده بود. قبل از مسابقات کسی حتی روی کسب مدال طلای مجموع توسط من حساب باز نکرده بود و احتمال صفر در نظر گرفته بودند. اما شرایط خیلی خوب پیش رفت، حریفانی که در مسابقات حضور داشتند، رقبای سرسخت کیانوش رستمی و سهراب مرادی در 10 سال گذشته بودند.

وی تأکید کرد: تمامی رقبای این دسته عنوان‌دار جهان و المپیک بودند و برای کسب مدال طلا به این مسابقات آمده بودند. خدا را شکر می‌کنم مقابل این حریفان به چنین مدالی رسیدم. رقابت خیلی سنگین بود و خدا را شکر با دست پر به ایران برمی‌گردم.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی در واکنش به انتقادهایی که به او می‌شد مبنی بر اینکه نمی‌تواند مانند کیانوش رستمی مدال‌آوری کند، اظهار داشت: در مورد کیانوش حرف خاصی ندارم. کادر فنی تصمیمش بر این بود که او خط بخورد. اعضای کادر فنی خیلی باتجربه هستند و احساسی تصمیم نمی‌گیرند. وظیفه من وزنه زدن در مسابقات است که طبق برنامه پیش می‌روم. وزنه‌برداری رشته رکوردی است و رقابتی در آن وجود ندارد بنابراین هر کسی با وزنه رقابت می‌کند.

وی در مورد حضور در المپیک گفت: در دیگر مسابقات گزینشی المپیک شرکت خواهم کرد، ولی هنوز باید تلاش کنم تا در این وزن جا بیفتم. هنوز خیلی کار دارم و امیدوارم شرایطم تا المپیک خیلی خوب پیش برود.

گفتگوی مهر با وزنه‌بردار طلایی ایران / با وزنه رقابت کردم نه کیانوش 2