دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گفت و شنودی از نوع دیگر / من نمی‌دانستم مسئله به این عظمت است!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
گفت و شنودی از نوع دیگر / من نمی‌دانستم مسئله به این عظمت است!

این روزها که جهان اسلام در شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین و یاران بی‌تکرارش (علیهم‌السلام‌) به سوگ نشسته است، مطالب گفت و شنود نیز به نوعی دیگر تقدیم مخاطبانش می‌شود.

به گزارش مشرق، شخصی از یاران امام صادق علیه‌السلام می‌گوید: «نزد امام صادق علیه‌السلام رفتم، دیدم حضرت نماز میخواند. بعد از نماز، در سجده مناجات کرد و برای زوار قبر امام حسین علیه‌السلام بسیار دعا کرد. وقتی مناجات حضرت تمام شد، عرض کردم: فدایت شوم! آنچه من از شما شنیدم، اگر هم برای کسانی بود که خدا را نمیشناسند، گمان می‌کردم به آتش دوزخ دچار نمیشوند! به خدا که آرزو کردم حسین علیه‌السلام را زیارت میکردم و حج (مستحبی) انجام نمیدادم!

حضرت در پاسخ فرمود: تو که به قبر سیدالشهدا علیه‌السلام نزدیک هستی، چرا به زیارت او نمیروی؟ عرض کردم: من نمیدانستم که مسئله به این عظمت است. حضرت فرمود: «دعاگویان زوار حسین علیه‌السلام‌، در آسمان از دعاگویان او در زمین بیشترند. زیارت آن امام بزرگوار را ترک مکن. هرکه آن را ترک کند، آن قدر حسرت میبرد که آرزو میکند قبر حضرت، نزد او میبود.» و سپس حضرت دوباره به تمجید زایران حضرت امام حسین علیه‌السلام و بیان فضایل آنان پرداخت.