چهارشنبه 11 مهر 1403

گلایه سازمان مالیاتی ازمعافیت قانونی ومالیات صفرشرکتهای بزرگ

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گلایه سازمان مالیاتی ازمعافیت قانونی ومالیات صفرشرکتهای بزرگ

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه شرکتهای بزرگ با دهها هزار میلیارد تومان سود سالیانه مالیات صفر اظهار می‌کنند، گفت: متاسفانه این موضوع مبتنی بر قانون انجام میشود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی سبحانیان در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی که صبح امروز برگزار شد، گفت: رییس جمهور بر داده محوری و حکمرانی داده تاکید کرده اند. جلسه ای در ستاد اقتصادی در خصوص ابعاد مختلف ماده 169مکرر و تجمیع داده های مالیاتی تشکیل شد و آقای پزشکیان تاکید کردند حاضرند هر هفته برای این موضوع وقت بگذارند.

وی افزود، بسیاری از اتفاقات در این حوزه برای نخستین بار رخ داده است، استفاده از هوش مصنوعی و نظام مالیاتی الکترونیکی درراستای بهبود فضای محیط و وصول حقوق دولتی در دستور کار است.

سبحانیان گفت: تلاش همکاران ما این است که با مبارزه با فراریان مالیاتی احکامی که برای سازمان لحاظ شده را محقق کنیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: یک تکلیف خیلی مهم ما اجرای سامانه مودیان است که از سال1400باید انجام‌میشد. قانون گذار در دو مرحله اجرای آن را تاخیر انداخت اما از زمستان 1402 به صورت تدریجی اجرایی شد.

وی افزود، اعتقاد ما این است که فشار مالیاتی باید از مودیان خرد و حقوق بگیران برداشته شود. مالیات 90 درصد مودیان زیر بیست میلیون تومان در سال است.

به گفته سبحانیان, شرکتهای بزرگ با دهها هزار میلیارد تومان سود سالیانه با اتکا به برخی معافیتها مالیات صفر اظهار میکنند که متاسفانه این موضوع مبتنی بر قانون انجام میشود. بر این اساس باید بار مالیاتی روی شرکتهای بزرگ باشد.