شنبه 15 اردیبهشت 1403

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به اتمام رسید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به اتمام رسید

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گل‌آرایی از جمله اتفاقاتی است که همه ساله در دهه کرامت با دقت و ظافت خاصی توسط خادمان گل در حرم مطهر امام رضا (ع) رخ می‌دهد و این اتفاق حال و هوای خاصی به فضای زیارتی آستان قدس رضوی می‌دهند. امسال هم خادمان گل و گیاه از سراسر کشو در مشهد مقدس حضور یافته و با ذوق و سلیقه حرم امام مهربان را گل‌آرایی کردند. صحن‌ها، رواق‌ها، جایگاه‌های اجرای مراسم،...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گل‌آرایی از جمله اتفاقاتی است که همه ساله در دهه کرامت با دقت و ظافت خاصی توسط خادمان گل در حرم مطهر امام رضا (ع) رخ می‌دهد و این اتفاق حال و هوای خاصی به فضای زیارتی آستان قدس رضوی می‌دهند.

امسال هم خادمان گل و گیاه از سراسر کشو در مشهد مقدس حضور یافته و با ذوق و سلیقه حرم امام مهربان را گل‌آرایی کردند. صحن‌ها، رواق‌ها، جایگاه‌های اجرای مراسم، اطراف حوض‌ها و باغچه‌های حرم مطهر رضوی نقاطی است که با این گل‌ها آذین‌بندی می‌شود و در این میان ضریح مطهر امام رضا (ع) اوج هنرنمایی خادمان گل است که همه روزه با گل‌های تازه آن را می‌آرایند.

گل‌آرایی حرم در دو بخش گل‌های تزئینی و گلدان‌ها انجام می‌شود که برای این کار 500 هزار شاخه و بوته گل در آذین‌بنددی حرم بکار برده می‌شود.

همه این گل‌ها توسط گلفروشان سراسر کشور تهیه و این افراد داوطلبانه در حرم حضور یافته و آستان مطهر امام رئوف را آذین می‌بندند.