پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

گل زدن تخصص شرقی‌هاست / بزرگترین پیروزی تاریخی لیگ قهرمانان آسیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گل زدن تخصص شرقی‌هاست / بزرگترین پیروزی تاریخی لیگ قهرمانان آسیا

پیروزی 7 بر 3 گوانگژو برابر یوکوهاما باعث شد این نتیجه تبدیل به یکی از خاص‌ترین دیدارهای تاریخ این مسابقات شود.

به گزارش "ورزش سه"، در هفته نخست مسابقات لیگ نخبگان آسیا، گوانگژو کره جنوبی در جدال مقابل یوکوهاما مارینوس نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات آسیایی، نتیجه بسیار عجیبی را ثبت کرد و موفق شد نماینده ژاپن را با نتیجه 7 بر 3 شکست دهد که این نتیجه باعث تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان شد و رد و بدل شدن ده گل در این بازی، تاثیر خاصی بر روی تعداد گل‌های هفته نخست این مسابقات داشت؛ با این حال قصد داریم نگاهی به پرگل‌ترین نتایج مسابقات باشگاهی این قاره داشته باشیم.

سئونگنام کره جنوبی 15 - 0 پرسیک اندونزی؛ سال 2004 این نتیجه بسیار عجیب است اما تیم اندونزیایی مقابل نماینده کره جنوبی، از همان پایان نیمه نخست باختش را پذیرفته بود و زمانی که با دریافت 7 گل عقب افتاده بود، قطعا هیچکس برای ادامه بازی امید نداشت و اینکه آنها در نیمه دوم 8 گل خوردند خودش این مسئله را ثابت می‌کند. سئونگنام به واسطه این برد اعتماد به نفس زیادی پیدا کرد و موفق شد در مسیر رسیدن به مرحله حذفی وضعیت خوبی داشته باشد و همچنین تا فینال پیش رفت و در دیدار نهایی خود اگر چه در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک الاتحاد عربستان را شکست داده بود اما کامبکی که در بازی برگشت پذیرفت و با نتیجه 5 بر صفر درهم شکست را نمی‌توان به سادگی هضم کرد!

گامبا اوساکا ژاپن 15 - 0 دا نانگ ویتنام؛ سال 2006 از عجیب‌ترین نتایج تاریخ این قاره، پیروزی شاگردان آکیرا نیشینو در برابر این تیم ویتنامی بود. در جریان این تقابل، فرناندینیو و مگنو آلوس هر دو پوکر کردند و حتی ماسافومی مائدا که به صورت تعویضی وارد زمین شده بود، دبل کرد. البته علی‌رغم اینکه گامبا اوساکا یکی از پرگل‌ترین نتایج تاریخ این مسابقات را به سود خود ثبت کرد، در مرحله گروهی حذف شد و از رسیدن به مرحله حذفی بازماند!

کاشیما آنتلرز ژاپن 9-1 کرونگ بانک تایلند؛ سال 2008 دیگر دیداری نداشتیم که بیشتر از 10 گل داشته باشد و این نتیجه هم در وضعیتی به دست آمد که نیمه اولش تنها 3 گل داشت، اما به یک‌باره شاگردان اسوالدو دی الیویرا موفق شدند در نیمه دوم با ارائه نمایشی تهاجمی و بی‌نقص تعداد گل‌های خودشان را افزایش دهند. کاشیما تا یک هشتم نهایی آسیا نیز پیشروی کرد، اما نتوانست به مسیرش ادامه دهد و خیلی زود مقابل آدلاید یونایتد استرالیا حذف شد.

شباب الاهلی امارات 8-2 الغرافه قطر؛ سال 2022 تنها نتیجه به دست آمده دو رقمی در منطقه غرب آسیا متعلق به تقابل این دو تیم است؛ شاگردان استراماچونی در الغرافه مقابل شباب الاهلی امارات در همان 15 دقیقه نخست، با سه گل عقب افتادند و اگر چه احمد علاالدین یکی از گل‌های خورده را در طی همان 20 دقیقه نخست جبران کرد اما توماس اولسن، یحیی الغسانی و حریب سهیل این تیم را بسیار تحت فشار قرار دادند و جالب است که در دقیقه 66، نتیجه بازی مشخص بود و 24 دقیقه پایانی دیگر گلی نداشت!

گل زدن تخصص شرقی‌هاست / بزرگترین پیروزی تاریخی لیگ قهرمانان آسیا 2
گل زدن تخصص شرقی‌هاست / بزرگترین پیروزی تاریخی لیگ قهرمانان آسیا 3