شنبه 21 مهر 1403

گندزدایی اغذیه فروشی‌های ورودی پلدختر ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گندزدایی اغذیه فروشی‌های ورودی پلدختر ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون فرماندار پلدختر گفت: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در محور ترانزیتی جنوب و توقف رانندگان و مسافران در ورودی و خروجی‌های شهر، گندزدایی و ضدعفونی اغذیه فروشی‌ها امری ضروری است.

نادیا امرایی روز شنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان در روزهای اخیر با شرایط شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اغذیه فروشی ها در قسمت شمالی خیابان امام (ره) ضدعفونی نمی شوند، که لازم است برای حفظ سلامت مردم و مسافران روی این قسمت ها نظارت و با افراد خاطی برخورد شود.

وی همچنین افزود: کلرزنی آب در روستاها باید از سوی دهیاران و شبکه بهداشت و درمان پلدختر پیگیری و انجام شود.

وی گفت: سیستم فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی در پلدختر و معمولان بر اثر سیل مخرب سال گذشته تخریب شده و به درون رودخانه می ریزد که با توجه به آغاز فصل گرما و دمای بالای منطقه باید رفع این مشکل در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برخی جداول شهر پلدختر از جمله خیابان‌های هفتم تیر، انتهای رسالت ها، جنوب سازمانی ها، کانال آب بر ولیعصر (عج) و خیابان شهید آیت مسدود و در انتهای مسیر موجب انباشت لجن شده که علاوه بر ایجاد بوی مشمئز کننده موجب آلودگی و شیوع بیماری می‌شوند و باید این مشکل از سوی شهرداری برطرف شود.

امرایی با بیان اینکه در روستاها فضولات حیوانی در قسمت هایی از روستا انباشت می‌شود اظهار داشت: انتظار می‌رود تا قبل از آغاز فصل گرما مکانی برای جابجایی فضولات دور از روستاها با پیگیری‌های بخشداران و دهیاران مشخص شود تا موجب شیوع بیماری ها نشوند.

وی بر جمع آوری جداول منطقه از سوی شهرداری تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم بالای نخاله ناشی از ساخت و سازهای پس از سیل باید قبل از فصل گرما و پیش از آنکه به کانون شیوع برخی بیماری ها تبدیل شوند به مکان های مشخصی انتقال یابند.

معاون فرماندار پلدختر به بیماری تب مالت اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح شهرستان دامپزشکی واکسینه کردن دام ها را انجام دهد و بر مراکز عرضه گوشت و ذبح حیوانات نظارت مستمر داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*