دوشنبه 2 مهر 1403

گوساله زنده کیلویی 180 هزار تومان شد / جزییات تغییر قیمت

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
گوساله زنده کیلویی 180 هزار تومان شد / جزییات تغییر قیمت

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نرخ کنونی هرکیلو گوساله زنده 180 تا 190 هزار تومان است که براین اساس هر کیلو لاشه با نرخ 390 تا 400 هزار تومان باید عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیداحمد مقدسی، قیمت تمام شده هرکیلو گوساله زنده را 220 هزار تومان اعلام کرد و افزود: دولت برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها و جلوگیری از التهابات قیمت در بازار باید اقدام به خرید حمایتی دام از دامدار و توزیع مستقیم گوشت در بازار کند چراکه واردات راهکار تنظیم بازار گوشت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مقدسی عنوان کرد: بارها به دولت پیشنهاد داده ایم که هر کیلو گوساله را با نرخ 220 هزار تومان از دامدار خریداری و گوشت را با قیمت 500 هزار تومان توزیع کند تا تولید هم دچار آسیب نشود، اما متاسفانه تکیه دولت بر واردات است و بدیهی است که امکان رقابت با کالایی که به آن 100 درصد یارانه تعلق می گیرد، وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم، گفت: با توجه به پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور و کاهش سرانه مصرف به حداکثر 900 هزار تن، نیازی به واردات نیست.

با توجه به پتانسیل تولید گوشت قرمز در کشور، امکان خودکفایی در این حوزه به شرط فراهم شدن زیرساخت ها و حمایت های لازم وجود دارد، کمااینکه در سنوات گذشته به رغم سرانه مصرف 12 کیلویی گوشت قرمز تنها 100 هزار تن گوشت برای مصارف صنعتی وارد کشورمی شد که این امر بدان معناست که دولت به جای حمایت از دامدار خارجی و واردات گوشت با ارز ترجیحی، از تولیدکننده داخل حمایت کند تا با واردات بی رویه، شاهد نابودی تولید نباشیم‌.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1876179