سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوگل طرفداران خود را شگفت زده کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
گوگل طرفداران خود را شگفت زده کرد

گوگل در حال مذاکره با نیروگاه‌ها در آمریکا و سایر کشورها برای ارزیابی استفاده از انرژی اتمی به عنوان یک منبع انرژی پتانسیل برای مراکز داده خود است.

مذاکرات گوگل برای امکان استفاده از نیروی هسته‌ای، نشان‌دهنده علاقه روزافزون به استفاده از انرژی اتمی برای تأمین نیازهای رو به افزایش مراکز داده در دوران رشد هوش مصنوعی است.

آماندا پترسون کوریو، مدیر جهانی انرژی دیتاسنتر در گوگل، گفت: در آمریکا، در بازارهای تحت تنظیم مقررات دقیق که این شرکت فرصت خرید مستقیم برق را ندارد، با شرکا و تولیدکنندگان برق کار می‌کند تا دریابد چگونه می‌تواند از این فناوری‌های جدید بهره ببرد. نیروی هسته‌ای ممکن است یکی از این فناوری‌ها برای این شبکه باشد. این مدیر گوگل، احتمال استفاده از انرژی هسته‌ای در کشورهایی مانند ژاپن را منتفی ندانست.

سایر غول‌های فناوری از جمله مایکروسافت و آمازون در حال حاضر روی انرژی هسته‌ای به‌عنوان منبع انرژی پایدار و کم کربن حساب باز کرده اند تا بتوانند تقاضای برق سرسام‌آور دیتاسنترهایشان را تامین کنند و در عین حال، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر کنند.

مایکروسافت با خرید برق از نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» در پنسیلوانیا موافقت کرده و آمازون هم اخیرا یک دیتاسنتر هسته‌ای را در همان ایالت آمریکا خریداری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کوریو گفت: برای گوگل، داشتن نیروی 24 ساعته بدون انقطاع، اهمیت بالایی دارد زیرا ما درباره رشد بلندمدت فکر می‌کنیم.

گوگل طرفداران خود را شگفت زده کرد 2