شنبه 14 مهر 1403

گیلان آمار خوبی در بخش فرزندآوری ندارد / تمهیدات ویژه برای تسهیل و ارزان سازی ازدواج جوانان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گیلان آمار خوبی در بخش فرزندآوری ندارد / تمهیدات ویژه برای تسهیل و ارزان سازی ازدواج جوانان

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تمهیدات ویژه برای تسهیل و ارزان سازی ازدواج جوانان، گفت: باید بسترهای ازدواج آسان در استان‌ها بویژه گیلان فراهم شود و برای تحقق این امر می‌طلبد همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، "وحید یامین پور" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن الغدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به جوانان ویژه و هدفمند است و با جدیت مسائل جوانان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به جوانان یکی از مسائل مهم وزارت ورزش و جوانان است، افزود: این وزارتخانه خودش را موظف بر پیگیری امور جوانان می‌داند و در این راستا مصمم است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اولویت قرار دادن مسئله جوانان در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: نگاه به امور و مسائل جوانان باید در همه دستگاه‌ها و نهادها مورد توجه باشد.

یامین پور با بیان اینکه در دو ماه اول امسال حدود چهارصد میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان گیلان پرداخت شده است، اظهار داشت: وضعیت استان گیلان در پرداخت تسهیلات ازدواج از متوسط کشور بهتر است و این امر نشان می دهد ستاد ساماندهی امور جوانان و استاندار محترم گیلان با جدیت پیگیر این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه گیلان آمار خوبی در بخش ازدواج و فرزندآوری ندارد، گفت: آمار پیری جمعیت گیلان از سرانه کشوری بالاتر است و این آمارها شایسته استان برخورداری چون گیلان نیست.

یامین پور با تاکید بر تمهیدات ویژه برای تسهیل و ارزان سازی ازدواج جوانان، بیان کرد: باید بسترهای ازدواج آسان در استان‌ها بویژه گیلان فراهم شود و برای تحقق این امر می‌طلبد همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

انتهای پیام