شنبه 5 آبان 1403

یوفا و فیفا دست بردار نیستند / دعوای سوپرلیگ ادامه دارد: رئال و بارسا احضار شدند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یوفا و فیفا دست بردار نیستند / دعوای سوپرلیگ ادامه دارد: رئال و بارسا احضار شدند

بعد از حکم دیوان عدالت اتحادیه اروپا به نفع سوپرلیگ، دادگاه رسیدگی به اتهام رئال و بارسلونا در اسپانیا روز 14 مارس برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه دیوان عدالت اتحادیه اروپا به نفع سوپرلیگ و به ضرر یوفا و فیفا رای داد همه گمان می‌کردند دعوای حقوقی بر سر این پروژه تمام شده است ولی روند حقوقی همچنان ادامه دارد.

شکی نیست که بحث‌ها و جدال‌های حقوقی بین مدافعان و مخالفان سوپرلیگ ادامه خواهد داشت. پرونده بعد از رای صادر دیوان عدالت اروپا به مادرید برگشته است چرا که شکایت اولیه علیه بنیانگذاران این پروژه، رئال مادرید و بارسلونا، در اسپانیا به دادگاه رفته بود.

حالا دادگاه شماره 17 اسپانیا به عنوان دادگاه بدوی رسیدگی به این پرونده از طرف‌های درگیر در پرونده درخواست کرده که روز 14 مارس در جلسه رسمی دادگاه شرکت کنند. الکساندر چفرین رئیس یوفا و خاویر تباس رئیس لالیگا به عنوان شاکیان پرونده در دادگاه حاضر خواهند شد و خوان لاپورتا رئیس بارسا و فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید هم باید در دادگاه حاضر شوند.

اولین شکایت رسمی در پرونده سوپرلیگ در آوریل 2021 به دادگاه ارسال شد و یوفا از دوازده باشگاهی که بنیانگذاران این پروژه بودند به دادگاه شکایت کرد. چفرین در آن زمان اعلام کرد انتظار دارد دادگاه به ممنوعیت حضور این باشگاه‌ها در چمپیونزلیگ رای داده و آنها را جریمه مالی کند.

حالا که با حکم دیوان عدالت اروپا به سود سوپرلیگ ورق به سود رئال و بارسا برگشته پرونده دوباره به دادگاه شماره 17 مادرید برگشته است. علاوه بر شرکت A22 که نماینده سوپرلیگ شده است یوفا، فیفا، لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا هم در دادگاه حاضر خواهند بود.

یوفا و فیفا دست بردار نیستند / دعوای سوپرلیگ ادامه دارد: رئال و بارسا احضار شدند 2