چهارشنبه 29 فروردین 1403

یک جایزه بین‌المللی برای «خورشید آسمان، خورشید کاشی»

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
یک جایزه بین‌المللی برای «خورشید آسمان، خورشید کاشی»

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی (film festival Golden baggar) اسلواکی جایزه گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جایزه هئیت داواران بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی به عنوان بهترین انیمیشن برای کودکان به انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» تعلق گرفت.

جشنواره جهانی گدای طلایی مهمترین و بزرگ‌ترین رویداد سالانه در تلویزیون محلی اروپاست و درحال حاضر جایزه اصلی این جشنواره یک جایزه معتبر برای شناسایی نویسندگان و تهیه‌کنندگان جوان و مستقل در دنیا به حساب می‌آید.

جشنواره بین المللی تلویزیون محلی اسلواکی تنها جشنواره بین المللی در نوع خود در اروپا است و یکی از مهمترین رویدادهای رسانه است که در اسلواکی برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین جشنواره تلویزیون اسلواکی به علت شیوع ویروس کرونا در تاریخ 26 و 27 شهریور ماه در شهر کوشیتسه، دومین شهر اسلواکی به صورت مجازی برگزار شد.

«خورشید آسمان، خورشید کاشی» داستان مردمی را روایت می‌کند که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده‌اند. آن‌ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده‌اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده است. آن‌ها درمی‌یابند با همدلی و همکاری هم می‌توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.

این انیمیشن پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest ایتالیا شده و در سی و پنجمین جشنواره واشنگتن دی سی امریکا، سی و هفتمین جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم SIFF امریکا، بیستمین جشنواره انیمه آرته برزیل، شانزدهمین جشنواره جهانی آنیمه فست آتن، پانزدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا، چهاردهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بنگلادش، نهمین جشنواره هنرهای زیبا امریکا و در ششمین جشنواره انیمیشن فلوریدا، ششمین جشنواره زنان امریکا و... حضور داشته است.

عوامل تولید انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» عبارتند از: کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: زیبا ارژنگ، تدوینگر: بنیامین قچاق، صدابردار و صداگذار: علی علی‌دوستی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

5858

کد خبر 1557268