جمعه 13 مهر 1403

یک‌هزارو 822 طرح سرمایه‌گذاری در روستاهای زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزارو 822 طرح سرمایه‌گذاری در روستاهای زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، تعداد یک‌هزارو 822 طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان زنجان اجرا می‌شود.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر مطالعات منظومه های روستایی در 17 بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت 95 درصدی در دست انجام است.

وی اضافه کرد: تمامی بخش ها در کمیته برنامه ریزی استان به تصویب رسیده و این طرح هم اکنون به عنوان نمونه کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم تهیه شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد یک‌هزارو 822 طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد خواهد شد که از این تعداد 175 طرح قابلیت برندینگ و 378 طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای هفت هزار و 94 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

وی اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با توجه به مطالعات موصوف، تعداد 956 پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، اضافه کرد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

خواجه ای توسعه فعالیت های اجتماعی - اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستایی را از اهداف اصلی این طرح ذکر کرد که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه، فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده است و می توان گفت در فعالیت های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

*س_برچسب‌ها_س*