جمعه 20 مهر 1403

یک گروه 100 نفره از زندانیان طالبان آزاد شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک گروه 100 نفره از زندانیان طالبان آزاد شدند

کابل - ایرنا - دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: امروز دوشنبه یک گروه 100 نفره از زندانیان وابسته به گروه طالبان براساس فرمان رئیس جمهوری اشرف غنی آزاد شدند.

شورای امنیت ملی افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای افزود: این زندانیان پس از آن رها شدندکه رئیس جمهوری غنی متعهد به سرعت بخشیدن رهایی زندانیان درپی آتش‌بس طالبان شد و دستور رهایی 2 هزار نفر زندانی این گروه را صادر کرد.

طبق این گزارش، با رهایی این 100 نفر، شمار زندانیان آزاد شده طالبان پس از امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان به یکهزار و 100 تن رسیده است.

گروه طالبان نیز تاکنون 200 زندانی دولتی را در استان های مختلف این کشور آزاد کرده است.

دولت افغانستان پس از افزایش حملات گروه طالبان علیه نیروهای افغان و غیرنظامیان، گروه طالبان را عامل این کشتارها دانسته و به همین دلیل روند آزادی زندانیان این گروه را متوقف و دستور حملات تهاجمی را صادر کرد.

سهل‌شاهین سخنگوی گروه طالبان در دفتر قطر از فرمان رئیس جمهوری غنی مبنی بر رهایی 2 هزار نفر دیگر از زندانیان طالبان استقبال کرد و گفت که آنها نیز متعهد به رهایی زندانیان دولتی هستند.

پیشرفت‌های دو روز اخیر پس از اعلام آتش‌بس دولت و گروه طالبان در ایام تعطیلات سه روزه عیدسعیدفطر صورت گرفته که با استقبال گرم کشورهای منطقه، جهان و سازمان‌های بین المللی نیز مواجه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*