یک‌شنبه 15 مهر 1403

‌آموزش احکام کسب و‌کار برای اخذ پروانه کسب با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
‌آموزش احکام کسب و‌کار برای اخذ پروانه کسب با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «آموزش احکام کسب و کار برای پروانه کسب الزامی شود» عنوان کرده‌اند که برای اخذ جواز کسب و کار واحدهای صنفی گذراندن دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار الزامی شود.

در این‌باره، حسین صفایی نایب رئیس اتاق اصناف به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: براساس تبصره 13 قانون نظام صنفی، گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار، برای اخذ پروانه کسب الزامی است.

وی افزود: با این حال در بعضی از استان‌ها هنوز زیرساخت لازم این دوره‌های آموزشی فراهم نشده است بنابراین برای برگزاری این دوره‌های آموزشی با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در بعضی از استان‌ها نیز این دوره‌های آموزشی به‌صورت الکترونیکی و مجازی برگزار می‌شود و بعد از آموزش‌های لازم، آزمون برگزار می‌شود و افراد پس از قبولی در آزمون مربوطه می‌توانند نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

وی افزود: در مجموع برای اخذ پروانه کسب گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت الزامی است اما شکل برگزاری این کلاس‌ها براساس زیرساخت‌های استان‌ها متفاوت است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پروانه کسب و کار آموزش احکام تجارت احکام تجارت نایب رئیس اتاق اصناف ایران حسین صفایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است