پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

‌نمی‌توان شهر را با ابزار‌های قدیمی اداره کرد / انتقاد از ساخت اتوبان و بزرگراه های جدید در پایتخت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
‌نمی‌توان شهر را با ابزار‌های قدیمی اداره کرد / انتقاد از ساخت اتوبان و بزرگراه های جدید در پایتخت

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: باید از ساخت اتوبان و بزرگراه‌های جدید دست برداشته و نگاه انسان محور را در دستور کار خود قرار دهیم.

تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تصمیم گرفتیم نگاه خود را تغییر داده و حمل و نقل عمومی را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در 11 سالی که در معاونت ترافیک فعالیت خود را شروع کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید به مترو توجه ویژه تری داشته باشیم و میل مردم به استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهیم بر همین اساس 79 کلیومتر مترویی که تحویل گرفتیم را و با 300 کیلومتر تحویل داده دادیم، همچنین 370 واگن دریافت و تعداد ان را به 1500 واگن رسیدیم.

تشکری هاشمی در ادامه با تاکیید بر اینکه نمی‌توان شهر را با ابزار‌های قدیمی اداره کرد گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم تا به سمت هوشمندسازی شهر گام برداشته و در نتیجه خطوط فیبرنوری را به 3000 کیلومتر رساندیم تعداد موتورسیکلت‌های برقی را افزایش داده و دوربین‌های نظارتی و پردازشی و تقاطع هاب هوسمند و ثبت تخلفات را ایجاد کردیم.

نماینده مردم در شورای شهر تهران افزود: به دلیل الودگی هوا حرکت به سمت خودرو‌های پاک مانند موتورسیکلت برقی، دوچرخه، اسکوتر و... را در دستور کار خود قرار دادیم.

تشکری هاشمی اعلام کرد: ما با همکاری اعضای شورای شهر تهران توانستیم 45 درصد از بودجه شهرداری تهران را به حوزه حمل و نقل اختصاص دهیم. برای تجهیزات حمل و نقل عمومی 26 هزار و پانصد میلیارد تومن برای خرید اتوبوس، موتورسیکلت برقی، ون و بقیه وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی نیازمندیم.

وی گفت؛ اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی شان تغییر کرده و به آرامش برسند باید از ساخت اتوبان و بزرگراه‌های جدید دست برداشته و نگاه انسان محور را در دستور کار خود قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری