شنبه 14 مهر 1403

‌هزارو 650 متقاضی وام مسکن محرومان زنجان به بانک معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
‌هزارو 650 متقاضی وام مسکن محرومان زنجان به بانک معرفی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ساخت 2 هزار واحد مسکونی محرومین در استان گفت: تاکنون یک‌هزارو 650 متقاضی مسکن محرومین جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومین در این استان، 160 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که 60 میلیارد تومان آن بلاعوض است،

به گفته این مسؤول، در زمینه احداث مسکن محرومان، تاکنون 434 مورد پی کنی، 401 مورد اجرای فونداسیون، 305 مورد اجرای ستون، 269 مورد اجرای سقف، 245 مورد دیوار کشی انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تاکنون روند احداث این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده ادامه دارد و بر این اساستا 6 ماه آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

خواجه ای افزود: تامین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان با مهیا کردن زمینه های لازم، علاوه بر کمیت بر کیفیت واحدهای مسکونی براساس استانداردهای لازم توجه داشته و همواره با رعایت اصول فنی و مهندسی بر افزایش کیفیت ساخت و سازها تاکید جدی دارد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: در استان 92 هزارو 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 49 هزارو 582 واحد معادل بیش از 53 درصد مقاوم سازی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*