پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

10درصد روستاهای سمنان با تانکر آبرسانی می‌شوند / شیوع کرونا موجب افزایش مصرف آب شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
10درصد روستاهای سمنان با تانکر آبرسانی می‌شوند / شیوع کرونا موجب افزایش مصرف آب شده است

محمد طاهری گفت:10درصد از روستاهای تحت پوشش استان سمنان در فصل تابستان به علت کمبود آب درپخش هایی با تانکر آبرسانی می شود و در تلاش هستیم تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای مذکور، آب با بهترین کیفیت را به مردم برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در گفتگو با خبرنگارمرآت در رابطه با وضعیت آبرسانی به روستاهای استان سمنان گفت: 10درصد از روستاهای تحت پوشش استان سمنان در فصل تابستان به علت کمبود آب درپخش هایی با تانکر آبرسانی می شود و درتلاش هستیم تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای مذکور، آب با بهترین کیفیت را به مردم برسانیم.

طاهری در ادامه در رابطه با اقدامات انجام گرفته جهت لوله کشی آب به روستا های مذکور عنوان کرد: پروژه های تامین آب روستا ها با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به پروژه های تامین آب شامل حفر وتجهیز چاه، لایروبی قنات ها و چشمه ها واجرای خطوط انتقال آب صورت گرفته و به طور که روستا های نیاز به آبرسانی با تانکردر سال 99 از 50 روستا به 30روستا درسال 1400کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه 30 درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان سمنان فرسوده و نیاز به نوسازی دارد، اذعان کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده، بیش از 700 کیلومتر از شبکه 2 هزار و 300کیلومتری توزیع آب آشامیدنی در شهرهای استان سمنان فرسوده است و در روستاهای استان سمنان نیز بیش از 800 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که حدود 35 درصد از این شبکه فرسوده بوده و نیاز به اصلاح دارد.

وی همچنین تصریح کرد: برای حل مشکل شبکه های فرسوده نیازبه اعتبارات اصلاح شبکه و زون بندی ونصب شیرهای فشارشکن است که با توجه به میزان تخصیص اعتبارات عملیات مورد نظر هرساله در حال انجام است و ازسوی دیگر برای نوسازی و اصلاح حدود 250 کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی در روستاهای استان سمنان نیز حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان از افزایش مصرف آب در بین مشترکان خانگی وصنعتی همزمان با شیوع کرونا خبرداد و افزود: میزان مصرف دربین مشترکان خانگی8درصد و در کل استان 17درصد از سال 99 نسبت به سال 98 افزایش داشته است.

طاهری از اجرای طرح آب امید در شهرها و روستاهای استان سمنان خبر داد و افزود: بر این اساس خانوارهایی که کمتر از پنج متر مکعب آب در هر ماه مصرف کنند؛ از پرداخت آب‌بها معاف بوده و قبوض آب آنها رایگان خواهد بود.

به گفته طاهری اگر مشترکی از ابتدای خرداد ماه تا انتهای شهریور ماه درصورت رعایت الگوی مصرف کمتر از15 مترمکعب درماه مصرف اب انها نسبت به دوره های مشابه سال قبل کاهش داشته باشد به ازای هرمترمکعب مصرف کاهش یافته مبلغ 1هزار و 860 ریال برای مشترکین شهری و 930 ریال برای مشترکین روستایی درسال1400به عنوان پاداش خوش مصرفی درصورتحساب آنها ثبت می شود.

وی در رابطه با مشترکین پرمصرف با اشاره به اینکه درمورد مشترکین خانگی 16 درصد در سال 98 و 18درصد در سال 99 و 13.5 در صد در6 ماهه اول سال 1400 از 30مترمکعب بالاتر مصر ف آب داشته اند، اظهارکرد: برای مشترکین پرمصرف اخطار کاغذی و اخطار پیامکی وپیام های صرفه جویی در جهت کاهش مصرف آب ارسال می شود واگر مشترکین یشتر از 15 مترمکعب درماه مصرف اب داشته باشد مشمول جریمه 16 درصدی افزایش قیمت آب می شوند.

انتهای پیام /