10 درصد هزینهکرد تامین اجتماعی سمنان صرف خدمات دیالیزی شد
سمنان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: 10 درصد از هزینهکرد خدمات سرپایی تنها بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی استان سال 98 برای انجام دیالیز بیماران کلیوی صرف شد.
سیدمجتبی اکرم روز سه شنبه در گفت و گو ایرنا، ابراز داشت: بیش از هشت میلیارد و 600 میلیون ریال بابت انجام دیالیز برای بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شفا سمنان در سال گذشته هزینه شد.
وی بیان کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی استان سمنان با چهار تخت فعال در 2 نوبت صبح و عصر به بیماران برای انجام دیالیز خدمات ارایه میدهد و اکنون به دلیل افزایش مراجعه کنندگان یک تخت دیگر برای دیالیز اضافه شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان یادآور شد: روزانه بین 10 تا 12 بیمار کلیوی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان دیالیز میشوند.
وی اضافه کرد: دیالیز در بیمارستان شفا تحت پوشش تامین اجتماعی سمنان به روش همودیالیز یا دیالیز خونی انجام میشود.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 411 جلسه دیالیز در بیمارستان شفا با میانگین ریالی هر پرونده سه میلیون و 600 هزار ریال در سال گذشته انجام شد.
اکرم خاطر نشان کرد با شیوع کرونا تمامی اقدامات و خدمات برای بیماران نیازمند دیالیز با رعایت کامل اصول بهداشتی و ایمنی انجام میشود و جای هیچ گونه نگرانی برای انجام دیالیز در این مدت وجود ندارد.
بخش دیالیز بیمارستان تأمین اجتماعی شفا با زیربنایی حدود 400 متر مربع و اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در اسفند 94 مورد بهره برداری قرار گرفت.
*س_برچسبها_س*