سه‌شنبه 17 مهر 1403

10 عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان شمالی به چاپ رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان شمالی به چاپ رسید

بجنورد - ایرنا - مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: 10 عنوان کتاب دفاع مقدس در این استان به چاپ رسید که در هفته جاری رونمایی خواهد شد.

حیدرعلی پورزاهد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب ها در زمینه خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی، زندگی‌نامه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: این کتاب ها با عناوین شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده، وصیتنامه شهدای بجنورد، شهدای عشایر، سردار دل ها و پسر ماه به ترتیب توسط اکرم روح آزاد، محمود وضیع، نوروز قنبرزاده، عباس کیفی بجستانی و سیدمحمد امامی‌فرد به رشته تحریر درآمده است.

وی گفت: همچنین کتاب های تازه نشر یافته تب عشق به قلم غلامرضا فسنقری، ستارگان جاودان ارکان به نویسندگی مهدی مومنی و کتاب مریدان مکتب توسط روزبه خراسانی نوشته شده و به چاپ رسیده است.

پورزاهد افزود: دیگر عناوین نو منتشر شده نیز سنگری در چذابه و سنگر سادات است که به ترتیب توسط ملیحه صفری و مریم کلاته عربی نگاشته شده است.

وی اظهار داشت: این کتاب ها در این هفته و همچنین هفته دفاع مقدس مختص استان خراسان شمالی که از 26 مهر تا دوم آبانماه برگزار خواهد شد، رونمایی می شود.

مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: تاکنون 150 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این استان چاپ و منتشر شده است و علاوه بر این کتاب ها پایان نامه هایی در این موضوع نیز گردآوری و تدوین شده است.

پورزاهد اظهار داشت: سالانه پنج تا 10 اثر در حوزه دفاع مقدس در استان به چاپ می رسد.

مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه این مرکز در استان بالاترین تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است، گفت: در این مرکز اسناد و مدارک سه هزار شهید استان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده و نویسندگان و پژوهشگران زیادی با این مرکز همکاری دارند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و بیش از 35 هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند که از مجموع رزمندگان 32 هزار نفر مربوط به بسیج، سپاه و جهاد سازندگی و سه هزار نفر نیز از دیگر نیروهای مسلح بوده اند.

تعداد کل آزادگان این استان 397 نفر و جانبازان نیز هفت هزار و 232 نفر است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*