دوشنبه 23 مهر 1403

10 هزار بازرسی از اصناف چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هزار بازرسی از اصناف چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در 2 ماهه فروردین و اردیبهشت امسال 10 هزار بازرسی از اصناف این استان انجام گرفت.

سجاد رستمی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این استان افزود: در این بازرسی‌ها، 332 تخلف کشف و برای 288 صنف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه 33 واحد صنفی فعال در استان طی 2 ماه گذشته بیشتر از سه تخلف مرتکب شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 10 واحد صنفی که بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده پلمب می‌شود و مشخصات این واحدها از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رستمی، بیشترین تخلف صورت گرفته از سوی اصناف استان را نبود برچسب قیمت دانست و گفت: کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب، احتکار و بی‌توجهی در رعایت مسائل بهداشتی از دیگر تخلفات اصناف استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 253 مورد شکایت مردمی به این سازمان رسیده که از این تعداد 231 پرونده مختومه شده است.

رستمی با بیان اینکه جریمه‌هایی که برای اصناف متخلف در نظر گرفته شده است از بازدارندگی لازم برخوردار نیست، افزود: این موضوع می‌طلبد در خصوص میزان جریمه‌ها در قانون بازنگری شود.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحدهای نانوایی استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون چهار نانوایی متخلف تعطیل شده است.

بیژن بهرامی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف 2 هفته آینده تمامی واحدهای نانوایی در استان باید دارای تابلو باشند و این واحدها قیمت هر قرص نان و وزن چانه را در تابلوهای مشخص اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بضاعت این سازمان به بیشتر از 20 گروه بازرسی نمی‌رسد، خاطر نشان کرد: کمبود نیرو سبب شده تا نظارت و بازرسی بر عرضه و توزیع کالاهای راهبردی و اساسی مردم معطوف شود و نظارت بر سایر اصناف کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از 30 هزار و 538 واحد صنفی شامل 6 هزار و 207 واحد تولیدی، 16 هزار و 33 واحد توزیعی و هشت هزار و 298 واحد خدماتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*