دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

10 هزار هنرمند صنایع‌دستی سال آینده بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
10 هزار هنرمند صنایع‌دستی سال آینده بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 10 هزار هنرمند صنایع‌دستی سال آینده بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت حیدریه، سعید اوحدی امروز در مراسم ثبت جهانی پرورش کرم ابریشم شهر بایگ اظهارداشت: طبق بازدیدی که ریاست جمهوری از این وزارتخانه داشتند مقرر شد با پشتیبانی نمایندگان مجلس سال آینده 10 هزار هنرمند صنایع‌دستی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه پشتوانه جهانی شدن برای کارگاه‌های ابریشم‌کشی بخش بایگ وجود دارد، از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند تا بتوانیم 10هزار هنرمند صنایع‌دستی که بخش عمده آن به ابریشم کشان بایگ اختصاص دارد بیمه تأمین اجتماعی شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: از امروز باید رویکرد و برنامه جدیدی برای ابریشم بایگ تدوین کرد و جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی در سطح ملی و جهانی برای این خطه تدوین و اجرا کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی: گردشگری دریایی توسعه یابد

اوحدی گفت: تا دیروز نگاه ملی بود و امروز ابریشم‌کشی ثبت جهانی شد، لذا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک برنامه پژوهشی برای مستند کردن این هنر تدوین کنند و ما هم اعتبار آن را فراهم می‌کنیم تا یک اثر علمی پژوهشی مستند ماندگار بماند.

وی همچنین امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر بایگ تربت حیدریه اظهارداشت: ثبت جهانی نوغان‌داری و ابریشم‌بافی در فهرست میراث ناملموس مسئولیت مردم روستای ملی بسک و شهر ملی بایگ در رشته ابریشم کشی را بیشتر می‌کند امروز شما یک رسالت جدید پیدا کرده‌اید چون صنایع‌دستی مرتبط با ابریشم در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

اوحدی تصریح کرد: ابریشم کشی امانتی است که از گذشتگان به شما ارث رسیده و شما وظیفه دارید آن را به نسل آینده منتقل کنید.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: باید جشنواره‌های بزرگ در پیوند با ابریشم کشی برگزار شود.