دوشنبه 16 مهر 1403

100درصد مواد استخراجی معدن زیرزمینی انگوران تبدیل به ارزش افزوده می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100درصد مواد استخراجی معدن زیرزمینی انگوران تبدیل به ارزش افزوده می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت فرآوری مواد معدنی در کشور جوابگو است و از این رو 100درصد مواد استخراجی از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران وارد چرخه فرآوری شده و تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

خداداد غریب‌پور شامگاه چهارشنبه بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت تولید روی کشور 208 هزار تن بوده اما قابلیت افزایش تا بیش از 600 هزار تن را دارد و به همین دلیل، تمام مواد استخراجی این معدن پس از فرآوری و ارزش افزوده بالا صادر می‌شود. وی، اکتشاف را گام اول توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی خواند و خاطرنشان کرد: هر اندازه که استان زنجان نیاز به کار اکتشافی داشته باشد، شرکت ایمیدرو آمادگی اکتشاف را دارد. غریب‌پور افزود: هم در بخش اکتشاف و هم در امور زیربنایی، آمادگی داریم تا تمام نیازهای استان زنجان را پوشش دهیم. رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی گفت: معدن زیرزمینی سولفوره انگوران که امروز افتتاح شد، ظرفیت استخراج سالانه 120 هزار یا به عبارت دیگر ماهانه 10 هزار تن را دارد که برنامه ما این است تا این میزان را به ماهانه 15 هزار تن افزایش دهیم. وی افزود: تمام این مواد برای جلوگیری از خام‌فروشی، وارد چرخه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و 200 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

با بهره برداری از این معدن، سالانه 120 هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره - اکسیده و اکسید با عیار 25 درصد روی و 2 درصد سرب تولید خواهد شد.

معدن انگوران در شهرستان ماهنشان، استان زنجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*