شنبه 14 مهر 1403

100 هزار هکتار پروژه آبیاری زهکشی در استان اردبیل اماده بهره‌برداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 هزار هکتار پروژه آبیاری زهکشی در استان اردبیل اماده بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پروژه‌های آبیاری زهکشی در سطح 100 هزار هکتار در این استان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

عباس جنگی مرنی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت آب منطقه ای و دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در استان همچنین 60 هزار هکتار آبیاری زهکشی در حال اجرا و 20 هزار هکتار هم در حال مطالعه است.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها تحول بزرگی در بخش آب و کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل 10 سد مخزنی بزرگ،50 سد مخزنی کوچک،2 هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیر مرزی، 6 هزار حلقه چاه،50 آب معدنی گرم و 80 چشمه آب معدنی سرد وجود دارد گفت: این استان قطب آبیاری بوده و کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی برای اولین بار در اردبیل راه اندازی شده است.

جنگی با اشاره به تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت آب منطقه ای و دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این تفاهم‌نامه در 21 محور با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی تنظیم و منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که استفاده بهینه از آن مستلزم مدیرت بهینه و همکاری همه جانبه با مراکز علمی است.

*س_برچسب‌ها_س*