چهارشنبه 18 مهر 1403

103 عدد سکه هخامنشی و اشیا تاریخی در سلطانیه کشف و ضبط شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
103 عدد سکه هخامنشی و اشیا تاریخی در سلطانیه کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان گفت: 103 عدد سکه متعلق به عصر هخامنشی و تعدادی اقلام تاریخی از سوی پلیس شهرستان سلطانیه، کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش و نگهداری اشیا عتیقه و تاریخی در شهرستان سلطانیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی صحت و سقم موضوع، محل نگهداری اشیاء عتیقه و تاریخی از سوی ماموران انتظامی سلطانیه مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل، این تعداد سکه طرح سردیس هخامنش و تعدادی اقلام تاریخی کشف شد.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه این اشیاء تاریخی به وسیله یکی از افراد بومی در منطقه خرید و فروش می‌شد، افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده و نظریه کارشناسان میراث فرهنگی، سکه‌های کشف شده متعلق به عصر هخامنشیان بوده و دارای ارزش تاریخی بالایی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*