یک‌شنبه 15 مهر 1403

11 بهمن ماه 1357 از تحصن مردم شیروان در حرم رضوی تا اعتصاب رئیس دادگاه شهرستان در اعتراض به پهلوی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
11 بهمن ماه 1357 از تحصن مردم شیروان در حرم رضوی تا اعتصاب رئیس دادگاه شهرستان در اعتراض به پهلوی

مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می شدند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی و همراهی و پذیرش رهبری حضرت امام و جانفشانی و فداکاری آنان، مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی دارا بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از اسفراین، در حقیقت انقلاب اسلامی را باید محصول فداکاری مردم دانست، انقلاب اسلامی سه رکن اساسی و کانون محوری داشت یکی مردم، دیگری رهبری و سوم ایدئولوژی که پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن مبارزات علیه رژیم ستمشاهی در پرتو این سه رکن به دست آمد.

در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم در استان خراسان شمالی نیز همانند سراسر ایران پهناور در عصر پهلوی به مبارزه مشغول بودند که در روزهای مختلف ایام پیروزی انقلاب اتفاقات متعددی در آن به ثبت رسیده است.

در روز 11 بهمن سال 57، که انقلاب ایران در آستانه پیروزی قرار گرفته بود، مردم خراسان شمالی هم همراه با سایر مردم کشور در این مبارزه بزرگ نقش بزرگی را ایفا کردند.

در این روز در استان خراسان شمالی گروهی از مردم شیروان در صحن فعلی امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در اعتراض به حمله عده‌ای از اشرار و سلب آسایش از مردم این شهر تحصن کردند که به دنبال آن براساس دستور شهربانی استان خراسان به شهربانی شیروان مبنی بر اعمال مراقبت های لازم به دنبال عزیمت عده‌ای از مشهد به شیروان برای مبارزه با شاه اعلام شد.

همچنین در این تاریخ گزارش شهربانی شیروان در خصوص اعتصاب رئیس دادگاه این شهرستان در اعتراض به عملکرد رژیم پهلوی و بیان اقدامات بازپرس راجع به فعالیت مخالفان سیاسی در آن شهر انجام شد.

انتهای پیام /