دوشنبه 16 مهر 1403

120 مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
120 مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از 14 هزار دانش آموز در 120 مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند که شهریه این نوع مدارس، بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، اخذ می‌شود.

علی بیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص های آن آموزشگاه انجام می شود.

وی اضافه کرد: شهریه مدارس متناسب با ساعات ارائه شده در قالب فعالیت‌های مدارس از قبیل فوق برنامه آموزشی و پرورشی از جمله شاخص هایی است که از سوی موسسان مدارس ارائه و اعلام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی و سطح آموزشی و پرورشی مدارس به عنوان یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در تعیین شهریه محسوب می شود و بر این اساس، شورایی در این خصوص با توجه به عملکرد مدرسه شاخص‌های کیفیت‌بخشی را که در الگو پیش‌بینی شده بررسی و تکمیل می کند تا متناسب با امتیاز عملکرد مدارس غیردولتی شهریه تعیین شود.

وی اظهار داشت: بنابراین مدیران مدارس باید، شهریه ابلاغی را بصورت پوستر یا بنر تدوین و در محل ثبت نام و در معرض دید عموم الصاق کنند و هنگام ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

بیات افزود: در شرایط کنونی خانواده‌ها باید صرفا شهریه ثابت را پرداخت کنند، که در این ارتباط اولیای دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه https://mosharekatha.ir شهریه مدارس مورد نظر خود را مشاهده کنند.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان ادامه داد: تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش آموزان و غیره با تایید انجمن اولیاء مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر و پس از شروع سال تحصیلی امکان پذیربوده، ضمن آنکه استفاده از خدمات یاد شده کاملا اختیاری است.

وی خاطر نشان کرد: مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.

به گفته این مسؤول، تعداد عوامل اجرایی، ماه های پرداخت حقوق به معلمان و کارکنان، بیمه کارکنان، تعداد نیروهای آزاد و سایر هزینه‌ها و شاخص‌های آموزش و پرورش در فرم مشخصی تعیین شده و این شاخص‌ها الگوی تعیین شهریه هر مدرسه را تشکیل می دهد.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*