دوشنبه 16 مهر 1403

13 فقره آتش‌سوزی مراتع در زنجان اطفا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 فقره آتش‌سوزی مراتع در زنجان اطفا شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خردادماه سال جاری 13 فقره آتش‌سوزی مراتع این استان به مساحت 307 هکتار، اطفا و ثبت شده است.

سرهنگ رضا مهدیون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان طارم با 6 فقره حریق در مراتع به مساحت 268 هکتار، بیشترین آمار آتش‌سوزی در این بازه زمانی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در این بازه زمانی، هشت هزار و 190 واحد دامی به علت چرای غیرمجاز از مراتع اخراج شده‌اند.

مهدیون با اشاره به تشکیل 47 پرونده تخریب و تصرف اراضی در استان، گفت: 16 فقره در شهرستان زنجان، 17 مورد در ماهنشان و هشت مورد نیز در ابهر رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی خردادماه سال جاری 108 هکتار جلوگیری و رفع تجاوز در اراضی ملی این استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: گشت‌های موتوری و خودرویی این یگان به منظور حفاظت و حراست از منابع خدادادی و طبیعی، پیشگیری از تصرف اراضی، کاهش قاچاق چوب و آلات جنگلی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

مهدیون با بیان اینکه سامانه تلفنی 1504 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، افزود: از مردم طبیعت‌دوست استان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌ها و اراضی ملی به این سامانه گزارش دهند.

*س_برچسب‌ها_س*