دوشنبه 2 مهر 1403

13 نفر همچنان در معدن محبوس هستند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
13 نفر همچنان در معدن محبوس هستند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 13 نفر همچنان در معدن محبوس هستند، گفت: به دلیل گاز متان رسیدن به انتهای تونل دشوار است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن نامی؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از آخرین وضعیت امدادرسانی در تونل معدن خبر داد.

وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی در نزدیکی انتهای تونل، اظهار کرد: در حال حاضر تا انتهای تونل 50 متر فاصله داریم و هر 10 متر به کمک سنسورها گاز متان تخلیه می‌شود و نیروها پس از ایمن‌سازی به جلو حرکت می‌کنند.

نامی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم به زودی به انتهای تونل برسیم. تاکنون از زمان اعلام حادثه، 31 نفر فوتی گزارش شده و از دیروز تا امروز 4 نفر از معدن تخلیه شده‌اند. همچنان 13 نفر دیگر در این 50 متر محبوس هستند.

وی ادامه داد: در این منطقه متان به‌طور مداوم تولید می‌شود و نیاز به تخلیه گاز به‌صورت دوره‌ای وجود دارد. هر بار که گاز متان تخلیه می‌شود، امدادگران می‌توانند 10 متر به جلو حرکت کنند.

آمادگی شهرداری تهران برای همکاری با تیم‌های امدادی در طبس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: براساس آمار ارائه شده، مجموعاً 35 نفر در این حادثه جان باخته‌اند و 13 نفر همچنان در تونل محبوس هستند که باید به آنها رسیدگی شود. در حال حاضر، امدادگران 50 متر تا انتهای تونل فاصله دارند و به‌صورت دوره‌ای و با توجه به میزان گاز متان موجود، هر 10 متر به جلو پیش می‌روند.

نامی بیان کرد: احتمالاً تا پایان شب به انتهای تونل برسیم، اما سرعت امدادرسانی به غلظت گاز متان داخل تونل بستگی دارد.