سه‌شنبه 17 مهر 1403

13 هزار دانش آموز نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 هزار دانش آموز نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از شناسایی 13 هزار دانش آموز نیازمند در استان خبر داد و گفت: 6 هزار نفر از آنان تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این نهاد، مجید الهی راد گفت: مراکز نیکوکاری نیز تاکنون هفت هزار دانش آموز بی بضاعت را شناسایی کرده اند.

وی با یادآوری اینکه شور نیکوکاری از 22 شهریور آغاز شده است و تا 11 مهر ماه ادامه دارد، افزود: دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استعدادهای بسیاری دارند و بسیاری از آنها امروز در دانشگاه های معتبر کشور درحال تحصیل هستند که رسیدگی به آنها یک تکلیف است.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی با آموزش و پرورش، سپاه، اوقاف و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برای برگزاری شور عاطفه ها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی گذاریم دانش آموزی به خاطر امکانات آموزشی ترک تحصیل کند خاطر نشان کرد: هم اکنون برای مبادی بی سوادی در سنین پایین انسداد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته بین همه دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر توزیع شد و 6 هزار دانش آموز بسته لوازم التحریر دریافت کردند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است درکنار تهیه بسته لوازم التحریر، زمینه آموزش غیر حضوری دانش آموزان نیازمند را فراهم کند.

وی در ادامه یاد آور شد: در رزمایش ایران همدل در مرحله اول با کمک مردم نوعدوست در ماه رمضان 230 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

الهی راد، همچنین در خصوص تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند نیز گفت: کمیته امداد به تمامی دانش آموزان کنکوری و خانواده های بالای سه دانش آموز تبلت اهدا می کند.

وی با دعوت از خیران برای تهیه ملزومات تدریس غیرحضوری؛ بر منع موازی کاری بین دستگاه ها و هم افزایی بیشتر برای تهیه و توزیع پک های لوازم التحریرتاکید کرد.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنها در روستا ساکن هستند.

*س_برچسب‌ها_س*