دوشنبه 9 مهر 1403

136 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر خراسان جنوبی توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
136 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: 136 هزار سبد معیشتی به ارزش 32 میلیارد و 500 میلیون تومان بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع شد.

مهدی هنری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توزیع این بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و با همت مردم، نهادهای حاکمیتی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج، موسسه‌های خیریه، گروه‌های مردم نهاد و جهادی بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع رزمایش مواسات و کمک مومنانه در استان (چهارم اردیبهشت) در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تمامی بخش‌ها شامل مردم، موسسه‌های خیریه، گروه‌های مردم نهاد و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی سنگ تمام گذاشتند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: در این مدت بسته‌های معیشتی با حفظ شأن، جایگاه، عزت و آبروی نیازمندان در بین اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا توزیع شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم نوع دوست استان در رزمایش کمک مومنانه و مواسات اظهار داشت: علاوه بر بسته‌های توزیع شده، سه میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی نیز در استان جمع‌آوری شده است.

هنری تصریح کرد: با توجه به تعطیلی بخش قابل توجهی از کسب و کارها به واسطه بیماری کرونا، بحث بخشش اجاره بها نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه در برنامه مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت با کمک مردم و افراد خیر تاکنون اجاره بیش از یکهزار و 100 واحد تجاری به ارزش 750 میلیون تومان در استان بخشیده شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) استان یادآور شد: همچنین در زمینه پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا توسط خیرین نیز بیش از 142 فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ 467 میلیون تومان به صورت مردمی پرداخت شده است.

وی از پخت غذای گرم با کمک کمیته امداد، خیرین و هیئات مذهبی در استان خبر داد و گفت: حدود 283 هزار پرس غذای گرم به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بین محرومان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شده است.

هنری با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و 400 نیروی بسیجی و جهادی در رزمایش کمک مومنانه یادآور شد: نیروهای بسیجی و جهادی در بحث شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و محروم، بسته‌بندی و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی همکاری دارند.

تاکنون سه مرحله رزمایش کمک مومنانه و مواسات همزمان با سراسر کشور در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد با کمک‌های مردمی، خیرین و نهادهای دولتی و حاکمیتی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

*س_برچسب‌ها_س*