چهارشنبه 18 مهر 1403

14 وقف جدید به ارزش 44 میلیارد ریال در استان سمنان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
14 وقف جدید به ارزش 44 میلیارد ریال در استان سمنان ثبت شد

سمنان - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: شهروندان نیکوکار استان 14 وقف به ارزش 44 میلیارد ریال در سال 99 ثبت کردند.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی عصر چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: وقف از نهادهای مقدس اسلام و یکی از سنت‌هایی است که در دین اسلام به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است.

وی افزود: همواره و در طول تاریخ کشورمان، مردم مؤمن و خداجو بر اساس نیازهای روز جامعه اقدام به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون 14 مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر 44 میلیارد ریال در استان ایجاد شد.

وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان تاکنون 6 مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای استادان حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ثبت شد.

تدینی گفت: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز 3 مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیر خانه عالم به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: سهم مردم شهرستان میامی نیز 2 مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شد که مهمترین نیات این موقوفات اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات بود.

*س_برچسب‌ها_س*