دوشنبه 16 مهر 1403

1400 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفری خراسان شمالی ساخته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1400 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفری خراسان شمالی ساخته شد

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و 400 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان احداث و تحویل متقاضیان شد.

حسین جزمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار واحدهای مسکونی که در هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم در استان خراسان شمالی ساخته شد، حدود دو برابر واحدهای مسکونی است در دولت گذشته ساخته شد. وی اضافه کرد: در مجموع حدود 700 واحد مسکونی در دولت گذشته در شهرهای زیر 25 هزار نفری استان خراسان شمالی ساخته شد. به گفته وی حدود 70 درصد از واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفری استان خراسان شمالی در دولت یازدهم و دوازدهم در قالب 35 پروژه اجرا و تکمیل شد. تکمیل 90 درصد مسکن مهر سرپرست مسکن شهری استان خراسان شمالی گفت: در اجرای مسکن مهر نیز در این استان ساخت پنج هزار و 451 واحد مسکونی شروع شد که تاکنون ساخت حدود 90 درصد از این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شد. جزمی اظهارداشت: هم اکنون حدود 259 واحد مسکونی مهر همچنان نیمه کاره است که تکمیل این واحدها نیز تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد. وی اضافه کرد: بیش از نیمی درصد از مسکن مهر برجای مانده از دولت گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و به متقاضیان این واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان تحویل شد سهمیه 10 هزار مسکن ملی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر سرپرست مسکن شهری بنیاد مسکن استان خراسان شمالی ساخت مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر را عملکرد خوب دولت های یازدهم و دوازدهم ذکر کرد و اظهارداشت: سهمیه استان در طرح مسکن ملی در 15 شهر زیر 25 هزار نفر این استان حدود 10 هزار واحد مسکونی است. جزمی افزود: تاکنون 642 واحد از مسکن ملی در شهرهای زیر 25 هزار نفری استان خراسان شمالی شروع شد و چهار هکتار زمین نیز برای 6 شهر شامل اسفراین، تیتکانلو، فاروج، جاجرم، گرمه و شیروان اختصاص یافت. وی با اشاره به مصوبه سفر سال 91 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساخت یک هزار واحد مسکونی در شهرهای استان گفت: بیش از 85 درصد از این واحدهای مسکونی در استان تکمیل و تحویل متقاضیان شد. به گفته وی 192 واحد از مسکن یکهزار واحد مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی که مخصوص بجنورد باقی ماند که تکمیل این واحدها نیز در دست ساخت قرار دارد.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها و 56 درصد در 24 شهر این استان سکونت دارند و براساس آخرین آمار این استان حدود 20 هزار مسکن شهری کم دارد.

*س_برچسب‌ها_س*