شنبه 21 مهر 1403

16 تن چوب قاچاق در تاکستان کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
16 تن چوب قاچاق در تاکستان کشف شد

قزوین - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان 16 تن چوب قاچاق را هنگام خروج از استان قزوین کشف و ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در حال گشت زنی در محور ضیاء آباد به کوهین مشاهده کردند که 2 دستگاه کامیون به طرز مشکوکی در حال حمل چوب هستند.

احمد زارعی اضافه کرد: با مداخله ماموران و بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که بیش از 16 تن چوب قاچاق از درختان صنوبر و بید به صورت غیرمجاز قطع شده و برای خروج از استان قزوین به رانندگان تحویل شده است.

به گفته این مسؤول، هیچ کدام از چوب‌ها مورد تایید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نبود و رانندگان به دلیل قاچاق و حمل غیر مجاز چوب دستگیر شدند.

زارعی با بیان اینکه کامیون‌ها توقیف و تحویل نیروی انتظامی استان شده است، گفت: پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده مقدماتی، رانندگان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان تاکستان در فاصله 65 کیومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد و به لحاظ داشتن منطقه حفاظت شده باشگل از تنوع جانوری و جنگلی خوبی برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*