دوشنبه 16 مهر 1403

16 درصد دانش‌آموزان ابتدایی کردستان حضوری آموزش می‌بینند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
16 درصد دانش‌آموزان ابتدایی کردستان حضوری آموزش می‌بینند

سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: تنها 16 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این استان در شرایط کرونایی سال تحصیلی جاری به صورت حضوری و شرکت در کلاس، آموزش می‌بینند.

صدیقه عبداللهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانش‌آموزان در مناطق روستایی با جمعیت کم و دارای وضعیت سفید از لحاظ شیوع ویروس کرونا، تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای دایر شدن کلاس‌های درس در این مناطق هماهنگی‌های لازم انجام شده ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی نیز بطور کامل رعایت می‌شود. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آموزش مجازی دانش‌آموزان استاندار این دوران کرونایی، افزود: مبنای آموزش مجازی دانش آموزان شبکه شاد است اما برای کسانی که شرایط آموزش حضوری و دسترسی به شبکه را ندارند، بسته‌های مختلف یادگیری تولید شده است.

وی یادآور شد: درسنامه‌های آموزشی تمام دروس دوره ابتدایی براساس بودجه‌بندی سه ماهه پاییز نیز تولید شده و در اختیار دانش‌آموزانی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند یا لازم التوجه هستند، قرار گرفته است.

عبداللهی تاکید کرد: اولویت اول ما در تولید محتوای آموزشی همچنان پوشش دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر و روستایی است و در این زمینه علاوه بر بارگذاری فایل‌های تهیه شده در پورتال آموزشی استان از طرق مختلف از جمله لوح فشرده و کپی روی فلش مموری توسط مدیران مدارس در بین دانش آموزان توزیع شده است. استان کردستان بیش از 300 هزار دانش‌آموز دارد که در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*