یک‌شنبه 22 مهر 1403

16 واحد صنفی متخلف در استان مرکزی مهر و موم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
16 واحد صنفی متخلف در استان مرکزی مهر و موم شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: 16 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی این استان مهر و موم شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سرهنگ «جعفر پرویزی» افزود: در اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی و ابلاغیه‌های نوع فعالیت واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی عملیات نظارتی پلیس در این خصوص به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و در پنج روز گذشته، به 112 واحد صنفی تذکر، از 26 واحد تعد اخذ شده و برای 18 واحد نیز اخطار صادر شد. وی بیان کرد: متصدیان واحدهای متخلف در اجرای این طرح به مقام‌های قضایی معرفی شدند و انتظار است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفات صنفی موضوع را برای بررسی به دستگاه‌های مسئول اطلاع رسانی کنند و تلفن 110 نیز در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان است.

انهدام باند سارقان منزل در محلات جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: باند سارقان منزل در شهرستان محلات منهدم شد و سه نفر اعضای آن در چنگال قانون گرفتار شدند.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: در هفته‌های گذشته با اعلام گزارش‌هایی از سرقت منازل در شهرستان محلات، بررسی تخصصی موضوع در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در پی اقدامات کارشناسی پلیس مشخص شد که سارقان به‌صورت کاملا حرفه‌ای منازل خالی از سکنه را شناسایی و با ورود به منازل بدون ایمنی لازم، اقدام به سرقت اشیای قیمتی، وجوه نقد و زیورآلاتمی‌کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در مراحل تحقیقات پلیس، اعضای این باند سرقت که ساکن یکی از استان‌های همجوار بودند شناسایی و تمهیدات عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

سرهنگ سپهوند اظهار داشت: در تکمیل تحقیقات مشخص شد که سارقان با یک دستگاه خودرو با پلاک سرقتی در شهرستان حضور دارند که با شناسایی خودروی سارقان در یک عملیات تعقیب و گریز، سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته به 30 فقره سرقت از منازل شهروندان محلاتی اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در کمیجان فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان گفت: سارق اماکن خصوصی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «سعید فراهانی» افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. وی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق مورد نظر را شناسایی و در عملیاتی دستگیر کنند و متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به سه فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد. فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک دستگاه خودروی شوتی در این شهرستان توقیف و در بازرسی از این خودرو 2 دستگاه ماشین ظرفشویی و یک دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق به ارزش حدود 250 میلیون ریال کشف و در این راستا راننده این خودرو نیز در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*