دوشنبه 16 مهر 1403

17درصد از فرهنگیان استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند / مدارس بیش از 150 نفر غیرحضوری هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
17درصد از فرهنگیان استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند / مدارس بیش از 150 نفر غیرحضوری هستند

مهدی مودی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد فرهنگیان استان دز اول واکسن کرونا و 17درصد فرهنگیان هم هر دو مرحله از واکسن را دریافت کرده اند، گفت: تا 15 مهرماه تمام فرهنگیان و رانندگان سرویس مدارس واکسینه خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، دانش آموزان آسیب های زیادی را متحمل شدند، اظهار داشت: در این ایام ثابت شد که تدریس مجازی هیچگاه جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

وی در رابطه با نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: هفته آینده شبکه شاد با رفع اشکالات رونمایی خواهد شد و آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است و از سوم مهرماه زنگ آغاز تحصیلی دانش آموزان استان به صورت نمادین به صدا در خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی از بین دو هزار و 12 آموزشگاه، 900 آموزشگاه دارای کلاس 15 نفره هستند که این کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: در نخستین مرحله حضور دانش آموزان برای مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر و کلاس های زیر 15 نفر دانش آموز در دستور اجرا قرار گرفته اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین آموزش در مقطع متوسطه اول و دوم در بخش آموزش مهارتی و فنی حرفه ای و مناطق عشایری که 15 درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند، به صورت حضوری است.

مودی بیان داشت: در مرحله دوم از آموزش حضوری دانش آموزان، مدارسی که تا 150 دانش آموز دارند به صورت آموزش ترکیبی، مجازی و حضوری و با برنامه ریزی زوج و فرد پس از واکسیناسیون 100 درصدی فرهنگیان از 20 مهر ماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد فرهنگیان استان دز اول واکسن کرونا و 17درصد فرهنگیان هم هر دو مرحله از واکسن را دریافت کرده اند، گفت: تا 15 مهرماه تمام فرهنگیان و رانندگان سرویس مدارس واکسینه خواهند شد.

مودی در ادامه به مرحله سوم که شامل مدارس دانش آموزان با ظرفیت بیش از 150نفر است اشاره کرد و گفت: این مدارس به صورت محدود و غیرحضوری خواهند بود اما اگر برای دانش آموزی در خصوص آموزش اشکالی ایجاد شد، در طول هفته فقط یکبار کلاس رفع اشکال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / رحمانی