پنج‌شنبه 19 مهر 1403

17 تفاهم‌نامه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کردستان منعقد شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 تفاهم‌نامه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کردستان منعقد شده است

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: تاکنون 17 تفاهم‌نامه همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بین دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع در استان کردستان منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، فرانک قدسی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان دیواندره اظهار داشت: این کار گروه‌ها بستر مناسبی برای طرح مسایل اجتماعی و مشکلات خانوادها است و باید برای حل آنها چاره اساسی توسط کارشناسان اندیشیده شود.

وی با اشاره به موضوع جلسه که بحث خودکشی است، اضافه کرد: مهمترین دلیل برای خودکشی، اختلالات روانی و نا کارآمدی کارکرد خانواده بوده که در فرد شرایط را بوجود میآورد که تنها راه رهایی از این وضعیت را در خودکشی می‌داند.

قدسی امنیت خانوادگی در جامعه را مهمترین برنامه دستگاه‌های دولتی متولی در این حوزه دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم بحث آگاهی بخشی در مورد مسایل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و برگزاری کارگاهای آموزشی را در جامعه ترویج دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و نشاط اجتماعی دو مقوله مهم در بحث تحکیم خانواده است که دستگاه‌های متولی باید به آن اهمیت دهند، یادآور شد: هر چه میزان آگاهی خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی بالا برود، میزان اثرات منفی آن نیز کم خواهد شد.

وی با اشاره به امضای 17 تفاهم‌نامه کشوری در رابطه با مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اینکه 120 میلیارد ریال اعتبار برای این تفاهم‌نامه‌ها جذب شده است، گفت: با این میزان اعتبار 38 پارک ویژه بانوان در استان تجهیز شده، 10 سرای محله و 118 مدرسه نیز هوشمند شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژهای به حاشیه نشینی در شهرها و رفع مشکلات ساکنان این مناطق دارد، افزود: در حال حاظر 54 نقطه حاشیه‌ای در سطح استان شناسایی شده است.

قدسی اظهار داشت: دولت 9 دفتر تسهیلگری را در حاشیه شهرها استان کردستان برای شناسایی مشکلات و توسعه محلات ایجاد کرده تا بتوانند کمک مناسبی به مردم حاشیه نشین کند.

وی به محلات حاشیه نشین شهرک گلشن و خلیفه آباد شهر دیواندره اشاره کرد و یادآور شد: دو ان جی یو (سازمان مردم نهاد) در این محلات مستقر است تا بتوانند آموزش لازم را در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به مردم ارایه دهند.

شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری شهر سنندج قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*