چهارشنبه 18 مهر 1403

17 زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

بجنورد - ایرنا - دبیر هیات امنای ستاد دیه و مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی گفت: 17 تن از زندانیان جرایم غیرعمد، مجموعا با بدهی با بدهی پنج میلیارد ریال، از زندان‌های این استان آزاد شدند.

مجتبی محمدی روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد دیه استان اظهار داشت: برای تسویه بدهی این زندانیان سه میلیارد و 500 میلیون ریال به آنان مساعدت شد و مابقی بدهی نیز به صورت تسهیلات در اختیار آنان قرار گرفت.

وی افزود: در سال گذشته با کمک نیکوکاران، کمک های ستاد دیه استان و کشور و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، زمینه آزادی 293 زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان های خراسان شمالی فراهم شده بود.

مدیرکل زندان های خراسان شمالی گفت: از مجموع زندانیان آزاد شده سال قبل 286 نفر مرد و 7 نفر زن بودند و کل بدهی مددجویان آزاد شده حدود 220 میلیارد ریال بود که با تلاش هایی که از سوی شوراهای حل اختلاف، واحدهای مددکاری و گروه صلح و سازش مستقر در زندانها 168 میلیارد ریال از این بدهی از شاکیان تخفیف گرفته شد.

محمدی اظهار داشت: خوشبختانه آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط خاص موجود در جامعه، جشن های گلریزان بدون تجمع به روش دیگری با همکاری صدا و سیما و اصحاب رسانه و فضای مجازی برگزار می شود تا نیکوکاران در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

شماره حساب 88888 نزد بانک تجارت و شماره حساب 0105570762000 نزد بانک ملی و شماره کارت 5859837000426185 به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

*س_برچسب‌ها_س*