جمعه 20 مهر 1403

1.8 میلیون ماسک در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی تولید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1.8 میلیون ماسک در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی تولید شد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک میلیون و 800 هزار عدد ماسک بهداشتی با همکاری آموزشگاه‌های زیرپوشش این مرکز در استان تولید شده است.

محمدسلیم عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ماسک‌های بهداشتی توسط 140 نفر از کادر مهارت دیده این سازمان در 2 بخش دولتی و خصوصی تولید و تحویل شبکه بهداشت و درمان این استان شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 10 هزار دست لباس ویژه کادر درمانی و پرستاران بخش بیماران کرونا نیز دوخته شده است، ادامه داد: تولید ماسک همچنان در سطح استان باتوجه به قراردادهای بین کارگاه‌ها و مراکز درمانی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون پنج مرکز دولتی و 36 مرکز آزاد فنی‌وحرفه‌ای در آذربایجان‌غربی بر حسب نیاز همچنان به تولید ماسک و سایر نیازهای بهداشتی مراکز بهداشتی و درمانی استان مشغول است.

وی اظهار داشت: تمام مراکز فنی‌وحرفه‌ای در کنار سایر دستگاه‌ها با جلب مشارکت بخش‌خصوصی و خیران با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند.

همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، ماسک و اقلام ضدعفونی در آذربایجان‌غربی کمیاب شد اما اکنون تب و تاب کمبود اقلام بهداشتی در سطح استان کاهش یافته است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه بیش از 40 هزار نفر توسط آموزشگاه‌های این آذربایجان‌غربی آموزش مهارتی دریافت می‌کنند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از ماسک خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی‌ماه 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*