جمعه 30 شهریور 1403

19 مدال؛ دستاورد موی‌تای ایران از قهرمانی جوانان جهان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
19 مدال؛ دستاورد موی‌تای ایران از قهرمانی جوانان جهان

تیم جوانان موی‌تای ایران با کسب 19 مدال به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان در تایلند پایان داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با کسب 6 مدال نقره و یک برنز در روز پایانی رقابت‌های موی‌تای قهرمانی جوانان جهان؛ پرونده تیم اعزامی ایران در این دوره از مسابقات با 19 مدال رنگارنگ بسته شد.

در روز پایانی رقابت‌های موی تای قهرمانی جوانان جهان، فرانک باقری، دینا منگلیان، زهرا خمرزاده، آیسا خانی، پریا یعقوبی و ابوالفضل منصوری با قبول شکست برابر حریفان خود در دیدار پایانی، صاحب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی شدند.

دیدار سفیر ایران در تایلند با ملی‌پوشان جوان موی‌تای

روز گذشته نیز در دیدار نهایی وزن 63.5- کیلوگرم رده 13-12 سال، محیا امیرخانی دهبنه با برتری مقابل لانا ژوکووا از روسیه موفق به کسب مدال طلا شده بود؛ ضمن اینکه سامیه خواجه حسنی و دینا کچویی نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره شدند‌.

شابان ذکر است تیم کشورمان در این مسابقات، توسط علی حسن‌زاده کیانی، امیرارسلان ملکی دیشابی، سیدامیرحسین بابازاده، سولماز سلیمانی، آیلین زامهران، زهرا خمرزاده، سارا سرداری، سیده معصومه طاهری، آناهیتا شادرازی و عرشیا جیرانی صاحب 10 مدال برنز شد.

به این ترتیب تیم ملی موی تای جوانان ایران در این دوره از مسابقات با کسب یک مدال طلا، 8 نقره و 10 برنز به کار خود پایان داد و در جایگاه چهاردهم ایستاد. در پایان این پیکارها تیم‌های اوکراین، تایلند و قزاقستان به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

جواد نصیری رئیس انجمن موی‌تای ایران، نایب رئیس فدراسیون آسیایی و عضو شورای ریاست ایفما، تیم ملی کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی کرد. لیلا جاویدان نیز به عنوان نماینده وزارت ورزش در این سفر حضور داشت.

محمدعلی یوسفی و مستانه سیف آبادی به ترتیب هدایت تیم‌های ملی موی تای پسران و دختران ایران را عهده دار بودند‌. علی پاک اعتقاد و مقداد کامرانی نیز به عنوان مربی در ترکیب کادر فنی تیم پسران حضور داشتند‌.

غلامحسین احمدی و طاهره تنها نیز سرپرستان تیم ملی کشورمان بودند و همچنین فرشید کریمی و ساره احمدی نیز دو داور ایرانی بودند که در این پیکارها به قضاوت پرداختند.

رقابت‌های موی تای قهرمانی جوانان جهان از روز 20 شهریور ماه با حضور 108 کشور به میزبانی بانکوک تایلند برگزار و پس از 9 روز رقابت در بخش‌های مبارزه، وای کرو و مای موی (اجرای فرم) امروز پایان یافت.