یک‌شنبه 15 مهر 1403

192 متقاضی راه‌اندازی مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
192 متقاضی راه‌اندازی مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری شدند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام زمان ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی مرکز مثبت زندگی گفت: 192 نفر در استان متقاضی راه‌اندازی این مرکز ثبت‌نام کردند.

معصومه محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سهمیه‌بندی انجام شده از بهزیستی کشور، سهمیه استان در راه‌اندازی و تاسیس مراکز مثبت زندگی 35 مرکز است، که از بین متقاضیان بعد از بررسی صلاحیت علمی و عمومی انتخاب می‌شوند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این مراکز به بهبود خدمات، حذف موازی‌کاری، رفع نیازهای جامعه هدف و تسهیل در دسترسی گروه‌های هدف به خدمات، تقویت کیفی خدمات حمایتی و تخصصی کمک خواهد کرد.

به گفته وی، با فعال شدن این مراکز 26 فعالیت سطح اول این سازمان به بخش خصوصی دارای مجوز از بهزیستی با هدف کم کردن ارتباط بین مددجو و سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات واگذار می‌شود.

محمدی، با اشاره به اینکه هم‌اکنون 32 هزار معلول در استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 7 هزار معلول مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

وی، به فعالیت 750 مرکز نگهداری و مووسسه خیریه زیرمجموعه بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: سه هزار و 300 زن سرپرست خانوار نیز در استان از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام از متقاضیان مرکز مثبت زندگی از اوایل اردیبهشت‌ماه به صورت سراسر در کشور آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س*