چهارشنبه 4 مهر 1403

192 مورد حادثه با گاز مونوکسید کربن طی یک هفته / چند نفر کشته و مسموم شده اند؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
192 مورد حادثه با گاز مونوکسید کربن طی یک هفته / چند نفر کشته و مسموم شده اند؟

رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد طی هفته گذشته بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن 466 نفر مسموم و 26 نفر فوت شدند.

جعفر میعادفر روز شنبه با ارائه آمارهایی درباره حوادث ترافیکی و غیرترافیکی هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن با تاکید بر لزوم پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن همزمان با فصل سرمای سال، اظهار داشت: در هفته گذشته 204 مورد حادثه غیرترافیکی ویژه مرتبط با انواع مسمومیت‌ها در کشور ثبت شده که منجر به مسمومیت 497 نفر و فوت 27 نفر شده است که معادل 40 درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان پزشکی قانونی نیز در آبان با هشدار درباره افزایش تلفات گاز گرفتگی در فصول سرد سال، اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور22.3 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ثبت 736 مورد حادثه ویژه در طول هفته گذشته در سراسر کشور از افزایش 16 درصدی این حوادث نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از آن خبر داد و گفت: در این هفته 220 حادثه ویژه ترافیکی و 516 مورد حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت شد، در این مدت، 190 نفر از مصدومان و بیماران به دلیل شدت جراحات در حوادث ویژه جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به 2 هزار و 80 نفر از مصدومان و بیماران حوادث ویژه در هفته گذشته در سراسر کشور، یادآور شد: 870 نفر معادل 42 درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه مربوط به حوادث غیرترافیکی و یک هزار و 210 نفر معادل 58 درصد از آنها مربوط به حوادث ویژه ترافیکی بوده‌اند.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور از مجموع 2 هزار و 80 مصدوم و بیمار حوادث ویژه هفته گذشته در کشور، یک هزار و 777 نفر به مراکز درمانی اعزام و 303 نفر نیز خدمات درمانی را در محل حوادث، دریافت کرده‌اند.

میعادفر از خراسان رضوی با 32 حادثه، مرکزی و فارس با 15 حادثه به عنوان استان‌هایی با بیشترین حوادث ویژه ترافیکی یاد کرد و گفت: در این حوادث، بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی با 187 نفر، مرکزی با 97 نفر و همچنین فارس با 79 نفر بوده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.