چهارشنبه 18 مهر 1403

2خبر کوتاه از شهرستان کهگیلویه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2خبر کوتاه از شهرستان کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - رییس اداره صمت کهگیلویه گفت: 80 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

احمد حکیم ایرنا اظهار داشت: 799 مورد بازرسی از صنوف انجام که 85 صنف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی متخلف شناخته شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر پلمب یک میلیاردو 100 میلیون ریال این تعداد واحد صنفی جریمه شدند. حکیم تصریح کرد: کار نظارت بر بازار از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بصورت 2 شفیت انجام می شود.

وی افزود: طی یک هفته گذشته برای تنظیم بازار 122 تن مرغ منجمد در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد. حکیم تصریح کرد: یکصد تن روغن نیز از سوی 22 عامل در دهدشت هم اکنون در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند تخلفات صنفی اصناف را به سامانه 124 گزارش دهند.

توزیع 1500تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - رییس جهادکشاورزی کهگیلویه گفت: از زمان شروع فصل کشت حواله یکهزارو 500 تن بذر اصلاح شده برای کشاورزان این شهرستان صادر که تاکنون با توجه به شروع بارندگی بخش زیادی از این بذرو توزیع شد.

حکمت الله نریمانی اظهارداشت: توزیع بذر اصلاح شده نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. وی زمان توزیع بذر را از اول آبانماه دانست و گفت: وجود تنها یک مرکز توزیع مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است. نریمانی تصریح کرد: می طلبد کشاورزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی در تنها مرکز توزیع شهرستان همکاری لازم را داشته باشند. وی اضافه کرد: راه اندازی یک مرکز توزیع بذر دیگر برای کشاورزان در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان است. در سال زراعی جاری بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه زیر کشت خواهد رفت.

*س_برچسب‌ها_س*