یک‌شنبه 22 مهر 1403

2 انبار بزرگ احتکار برنج در کرمان پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 انبار بزرگ احتکار برنج در کرمان پلمب شد

کرمان - ایرنا - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بازرسان این سازمان طی روزهای گذشته 2 انبار بزرگ احتکار برنج را کشف و ضبط کردند و ضمن صورت‌جلسه و پلمب این واحدها، پرونده آنها را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی کرمان ارسال شد.

محمدرضا ابوالقاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جدیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در برخورد با مفاسد اقتصادی افزود: بازرسان این سازمان، یک واحد صنفی مواد غذایی را در پی گزارشات مردمی به علت گرانفروشی و احتکار 10 تن برنج طرح تنظیم بازار در محل یک واحد صنفی غیرفعال، کشف کردند.

وی اظهار داشت: همچنین بازرسان موفق به کشف و شناسایی انبار دیگری در کرمان که به قصد گرانفروشی 40 تن انواع برنج را احتکار کرده بود، شدند و این واحد تا اطلاع ثانوی توسط تعزیرات حکومتی این استان پلمب شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرونده این متخلف اقتصادی تشکیل و به منظور انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

کشف 2 واحد متخلف اقلام بهداشتی در کرمان

وی اضافه کرد: یک واحد صنفی مواد ضدعفونی‌کننده نیز به جرم گرانفروشی به مبلغ بیش از 626 میلیون ریال کشف و شناسایی شد.

ابوالقاسمی افزود: یک واحد تولیدی ماسک نیز به جرم تقلب به ارزش 195 میلیون ریال شناسایی و بازرسان پرونده این واحد را به مبلغ 195 میلیون ریال تکمیل و برای صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان معرفی کردند.

پرونده پنج واحد متخلف توزیع کالای اساسی در کرمان به تعزیرات ارسال شد

وی عنوان کرد: پنج واحد توزیع کننده کالای اساسی متخلف در کرمان که از طریق گرانفروشی، سودجویی می‌کردند، طی روزهای گذشته توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان شناسایی شدند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرونده این واحدهای متخلف تشکیل و به صورت جداگانه برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سه واحد متخلف با جرم گرانفروشی و امتناع از عرضه کالا در کرمان کشف شد 

وی بیان داشت: یک واحد عمده فروشی مواد غذایی از طریق گرانفروشی اقدام به سودجویی می‌کرد با هوشیاری بازرسان سازمان صمت استان کرمان به مبلغ 488 میلیون ریال جریمه و پرونده آن تکمیل و برای انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابوالقاسمی افزود: یک شرکت پخش نیز به جرم امتناع از توزیع کالا شناسایی شد و بازرسان پرونده این شرکت را به ارزش 680 میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد عمده فروشی دیگر به‌علت امتناع از توزیع و عرضه کالا در کرمان شناسایی شد و پرونده تخلف این واحد به ارزش 480 میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان سپرده شد.

کشف تخلف 10 واحد در میدان میوه و تره‌بار کرمان

وی گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعداد 10 واحد متخلف را طی روزهای گذشته در میدان میوه و تره‌بار کرمان به جرم تخلفات گرانفروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور شناسایی کردند.

ابولقاسمی ادامه داد: پرونده این واحدها تکمیل شده و جهت انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پرونده یک واحد لاستیک فروشی را به جرم احتکار انواع لاستیک خودرو به مبلغ بیش از 522 میلیون تومان تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

*س_برچسب‌ها_س*