سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

2 جایزه جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» به سینماگران ایرانی

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
2 جایزه جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» به سینماگران ایرانی

در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» بزرگداشتی برای زنده‌یاد رحیم ذبیحی برگزار شد و در آن، فیلم مستند «نان مقدس» (نانی پیروز) Holy Bread آخرین اثر این فیلمساز نمایش داده شد.

منصور جهانی برندگان دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» در کشور آلمان معرفی شدند و سینماگران ایرانی جوایز اول و دوم این رویداد سینمایی را از آن خود کردند. دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» Hamburg با مدیریت «یاسر ایرمک» Yasir Irmak و توسط کردهای مقیم کشور آلمان؛ با یاد و بزرگداشت زنده‌یاد رحیم ذبیحی فیلمساز فقید بانه‌ای و با تمرکز بر آثار سینماگران کردستان ایران، با اکران 42 اثر، شامل؛ 4 فیلم سینمایی، 10 فیلم مستند، 24 فیلم کوتاه داستانی و انیمیشنی و همچنین 4 فیلم در بخش «ویژه کودکان و نوجوانان» از ساخته‌های سینماگران کرد، از روزهای 6 تا 12 آبان ماه جاری (28 اکتبر تا 3 نوامبر 2021) در سینماهای «کینو» Kino، «زیسه» Zeise و 3001 در شهر هامبورگ در کشور آلمان برگزار شد و از طرف اعضای هیئت داوران، برندگان این رویداد سینمایی معرفی شدند.

اسامی برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» عبارتند از: جایزه اول به فیلم کوتاه «لکه» به کارگردانی «شورش وکیلی» از ایران تعلق گرفت. جایزه دوم به فیلم کوتاه «قرنتینه» Qurantine به کارگردانی «محمد رضا اردلان» از ایران اهدا شد. جایزه سوم به فیلم کوتاه «کودی آرزوها» Cudi of the Wishes به کارگردانی «سهیم ییلدیز» Semiha Yldz از ترکیه تقدیم شد. جایزه ویژه هیئت داوران نیز به فیلم کوتاه انیمیشنی «شروع دوباره» Starting Over به کارگردانی «ئه‌وین به‌رازی» Evin Berazi فیلمساز روژئاوا و ساکن دانمارک هدا شد. در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» بزرگداشتی برای زنده‌یاد رحیم ذبیحی برگزار شد و در آن، فیلم مستند «نان مقدس» (نانی پیروز) Holy Bread آخرین اثر این فیلمساز فقید کردستانی، به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie روی پرده رفت و تعدادی از دوستان و همکاران روانشاد ذبیحی و همچنین شماری از سینماگران کرد، در مورد شخصیت و جایگاه هنری این کارگردان، سخنانی ایراد کردند.

لینک کوتاه: asriran.com/003P5A
2 جایزه جشنواره فیلم کردی «هامبورگ» به سینماگران ایرانی 2