سه‌شنبه 16 مرداد 1403

2 میلیون و 600 هزار متقاضی مسکن چشم انتظار تکمیل واحد‌های مسکونی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
2 میلیون و 600 هزار متقاضی مسکن چشم انتظار تکمیل واحد‌های مسکونی

اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین طرح های مسکنی در کشور به شمار می رود که از طریق این طرح تا به امروز حدود 600 هزار متقاضی صاحب خانه شده و حدود 2میلیون و 600 هزار متقاضی هم چشم انتظار تحویل واحدهای مسکونی خود هستند که همین امر بر اهمیت تکمیل شدن هر چه سریعتر پروژه‌ها تاکید می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن از سال 1400 کلید خورده و طبق این قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا عقب ماندگی هایی که در بخش مسکن طی دولت دوازدهم باقی مانده بود جبران شود. بنابراین دولت سیزدهم از سال 1400 اقدام به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کرد. در نتیجه با ساخت این پروژه ها بخش عمده ای از نیاز مسکنی کشور تامین شد.

در همین رابطه حسینی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی توانست بخشی از نیاز مسکنی کشور را تامین کند، گفت: آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن می تواند سرآغاز روزهای بهتری برای بخش مسکن باشد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون دو میلیون و 652 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است، گفت: منابع جذب شده به این طرح نیز بیش از 400 هزار میلیارد تومان است که با اجرای این طرح ما توانستیم بخش زیادی از پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر را هم تکمیل کنیم.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: طبق اعلام تمامی کارشناسان مسکن دولت چهاردهم باید طرح نهضت ملی مسکن را ادامه داده و قانون طرح جهش تولید مسکن را اجرایی کند و با توجه به تجربه موفق دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی باید همچنان این طرح اجرایی شود و تعهدات دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی باقی مانده را هرچه سریعتر اجرایی کند.

حسینی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چشم انتظار تکمیل شدن هرچه سریعتر پروژه‌های مسکونی هستند. بنابراین دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی این دولت باید بتواند به این تعهدات پاسخ گو باشد و بتواند متقاضیانی که ثبت نام کرده اند را ساماندهی کند.

وی افزود: بنابراین باید هرچه سریعتر این پروژه ها تکمیل و اراضی که به متقاضیان واگذار شده اند ساماندهی شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری