چهارشنبه 18 مهر 1403

2 هزار خانوار روستایی زنجان از تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی بهره‌مند شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار خانوار روستایی زنجان از تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی بهره‌مند شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان طی یک سال گذشته، به تعداد 2 هزارو 400 فقره ابلاغ و از این تعداد تاکنون 2 هزارو 143 فقره منعقد شده است.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل با کارمزد پنج درصد تا سقف 40 میلیون تومان اعطا شده است.

وی اضافه کرد: در راستای سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، در طی یک سال گذشته، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به 2 هزار و 143 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است. این مسؤول ادامه داد: 89 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان طی این مدت برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، نهادینه شدن فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها و ایمنی بیشتر واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث طبیعی را امری مهم عنوان کرد و گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مسکن های روستایی است.

خواجه ای اظهار داشت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به‌دلیل زود بازده بودن می‌تواند به‌عنوان یک محرک توسعه سهم بسزایی در افزایش رونق مسکن داشته باشد که ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستاییان از آن جمله است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج مقاوم‌سازی و آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی، خاطرنشان کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

*س_برچسب‌ها_س*