پنج‌شنبه 19 مهر 1403

2 هزار و 200 واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار و 200 واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: 2 هزار و 200 واحد مسکن محرومان با حمایت دستگاه‌های حمایتی و خیران در استان ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه رفع مشکلات محرومان استان، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر برای هر خانوار 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: با توجه به این موضوع، برای چهار هزار واحد مسکونی محرومان در استان، 80 میلیون تومان اعتبار تعیین شده است. فرخزاد اضافه کرد: برای تامین مصالح ساختمانی با امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های ذیربط می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد را حل و فصل کنیم. این مسوول تصریح کرد: کانون کارشناسان و کانون وکلا به صورت معاضدتی به مددجویان خدمات ارائه می‌دهند که می‌توان از ظرفیت معاضدتی بازرسان و شرکت‌های گازرسانی استفاده کرد. وی با اشاره به ظرفیت تشکل‌های اجرایی و مردم نهاد در این زمینه از جمله بسیج سازندگی، تاکید کرد: با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها می‌توان به راحتی، مشکلات تامین مسکن افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی را حل کرد.

770 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد (ره) در قزوین احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از احداث و تکمیل 770 واحد مسکونی ویژه مددجویان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 377 واحد ویژه مسکن مهر است. مهرعلی حق گویان افزود: کمیته امداد استان قزوین حدود 32 هزار خانوار را تحت حمایت دارد که از این تعداد 57 درصد از افراد مورد حمایت در روستاها و 43 درصد در شهرها ساکن هستند. وی اظهار داشت: یکی از نیازهای جدی خانواده‌های تحت پوشش، تامین مسکن است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، تلاش داریم این نیاز محرومان را با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف تامین کنیم. حق گویان تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که به هر میزان که زمین در اختیار ما قرار گیرد ساخت و ساز انجام داده و آنها را به مددجویان امداد تحویل دهیم. این مسوول با اشاره به طرح‌های عمرانی این نهاد در سال 99 افزود: یک هزار و 759 مورد ساخت، تعمیر و احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان در دستور کار قرار دارد. وی اعتبار این پروژه‌ها را 18 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان یک میلیارد و 400 میلیون اعتبار دولتی و هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد تامین می‌شود و مابقی اعتبارات از محل کمک‌های مردمی تامین خواهد شد. حق گویان با بیان اینکه، یک هزار و 129 خانواده تحت پوشش در انتظار بهره مندی از نعمت گاز هستند، افزود: بیشترین سهم گازکشی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در منطقه الموت غربی و شرقی و کمترین در شهرستان البرز بوده است. این مسوول افزود: امسال بیش از 142 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است و این تسهیلات تنها با یک ضامن به مددجویان اعطا می‌شود و پنج هزار شغل نیز در این زمینه ایجاد شده است.

*س_برچسب‌ها_س*